וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל קרן השקעות: "נוסח החלטת הריבית בארה"ב מאכזב מבחינת השוק"

TheMarker

12.12.2006 / 22:11

זאת משום שהוא ממשיך להתמקד בסכנת האינפלציה; החמרת ההתייחסות לשוק הדיור מובנת מאליה



נוסח ההודעה על החלטת הבנק הפדרלי היום להותיר ללא שינוי את הריבית בארה"ב, ברמה של 5.25%, היה מאכזב מבחינת השוק, משום שהוא ממשיך להתמקד בסכנת האינפלציה. כך אמר ג'ון נוריס, מנהל קרן השקעות בכיר בחברת ניהול ההשקעות מורגן קיגן. לדבריו, למרות התוספת של המונח "ניכרת", המתייחס להתקררות שוק הדיור, הפד הותיר את הדגש בהודעתו על האינפלציה, ובכך הותיר את הדלת פתוחה להעלאות נוספות של הריבית. "העמדה שלהם ביחס לשוק הדיור היא הודאה במשהו שכולם כבר יודעים", אמר נוריס לאתר חדשות הכלכלה מרקטווץ'. "היעדר כל שינוי בחלק השני של הודעת הריבית המתייחס לאינפלציה, צפוי לאכזב אנשים מסוימים", הוסיף.



אנדי ריצ’מן, אסטרטג האג"ח של סאן-טראסט בנקס, אמר כי ההחלט וההודעה על הריבית היום "אינן עוצרות נשימה". לדבריו, "הכל היה צפוי. הפד ממשיך לטעון כי סיכון האינפלציה קיים, כך שעדיין יש נטייה לכיוון העלאת הריבית", אמר. ריצ'מן העריך כי הבנק הפדרלי צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 5.25% עד סוף המחצית הראשונה של שנת 2007, או תחילת המחצית השנייה של השנה.



הבנק הפדרלי הותיר היום כצפוי ללא שינוי את הריבית בארה"ב, ברמה של 5.25%, זו הפעם הרביעית ברציפות, ואותת כי עדיין קיימת סכנה להתגברות האינפלציה - חשש שאם יתממש יחייב העלאות נוספות של הריבית. בפגישתה האחרונה של השנה, לא סיפקה ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) רמז כלשהו לכוונתה להתחיל להוריד את הריבית בארה"ב, כפי שהשוק צופה. נוסח משפט המפתח בהודעת הריבית של הוועדה נותר ללא שינוי, ונאמר בו כי "סכנות מסוימות בתחום האינפלציה נותרו בעינן".



עוד נאמר בהודעת הריבית, כי "היקף ועיתוי של המשך המדיניות המצמצמת שתידרש כדי לענות על סיכונים אלו, תהיה תלויה בהתפתחות התחזיות הן בתחום האינפלציה והן בתחום הצמיחה הכלכלית" - היינו נתוני מקרו עתידיים. הוועדה - אשר הותירה ללא שינוי את הריבית בארה"ב בארבעת פגישותיה האחרונות, לאחר סדרה של 17 העלאות ריבית רצופות של 0.25% בין חודש יוני 2004 ליוני 2006 - אמרה עוד כי נרשמה האטה בצמיחה, "בין השאר כתוצאה מהצטננות ניכרת בשוק הדיור". המילה "ניכרת" נכללה לראשונה בהודעת הריבית. עוד נאמר בהודעה כי "למרות שהסימנים באחרונה היו מעורבים", הבנק הפדרלי צופה שיעור צמיחה מתון.



החלטת הריבית היום מדגישה את העובדה כי האינפלציה עדיין מהווה סיכון גדול יותר מאשר ההאטה בכלכלה האמריקאית. למרות האטה בשוק הדיור ובפעילות מגזר הייצור בארה"ב, ממשיך יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, להעריך כי התגברות האינפלציה עודנה מהווה סיכון רב יותר לנכוח צמיחה בשוק התעסוקה ובהכנסה האישית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully