וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לערעורים בארה"ב קבע כי על ג'פרי סקילינג להתחיל לרצות עונשו באופן מיידי

TheMarker

13.12.2006 / 8:31

בכך, הפך בית הדין החלטה שנתקבלה אתמול, שלפיה מנכ"ל אנרון לשעבר, יזכה בדחייה זמנית של מאסרו



בית הדין לערעורים בארה"ב דחה את בקשתו של ג'פרי סקילינג, מנכ"ל אנרון לשעבר, לדחות את תחילת מאסרו עד לסיום הדיון בערעורו לשחרור בערבות עד לתום הדיון בערעורו על פסק הדין. בית הדין הורה להתחיל את עונש המאסר של סקילינג באופן מיידי.



בכך, הפך בית הדין החלטה שנתקבלה אתמול, שלפיה סקילינג, שאמור היה להתייצב אתמול בכלא פדרלי במינסוטה, יזכה בדחייה זמנית. השופט פטריק היגינבוטאם קבע כי סקילינג קרוב לוודאי לא יעלה ספקות בערעורו אשר יסתיימו בשינוי פסק הדין שלו בכל האישומים.



סקילינג, בן 52, שהורשע בהונאה החשבונאית שטילטלה את עולם העסקים האמריקאי וגרמה לקריסת אנרון, נידון באוקטובר לעונש של 24 שנים וארבעה חודשי מאסר. סקילינג, אשר הורשע במאי ב-19 סעיפי אישום - כולל קנוניה, סחר לפי מידע פנים והונאה - צפוי להשתחרר מהכלא בגיל 76. כמו כן, נגזר עליו לשלם 50 מיליון דולר לקרן פיצויים עבור קורבנות אנרון.



סקילינג אמור היה לרצות את עונשו לצד מייסד ויו"ר אנרון, קנת ליי, שהורשע בסעיפים דומים, אך הלך לעולמו מדום לב ביולי, לפני שהספיק לערער על ההרשעה. ביהמ"ש בארה"ב קבע כי יש למחוק את הרשעתו, מכיוון שמליי נשללה הזכות לערער על פסק הדין.



הכלא שבו אמור סקילינג לרצות את מאסרו הוא כלא בעל אבטחה נמוכה ותנאים טובים למדי. אף כי התנאים והסביבה מחווירים לעומת סגנון החיים היקר של סקילינג כיום, אנשי צוות ואסירים לשעבר בכלא טוענים כי אפשר בהחלט למצוא מקומות גרועים יותר.



"עבורי זו לא היתה חוויה נוראית", אמר הכומר צ'אק באטלר, שריצה שלושה חודשי מאסר בכלא לפני 6 שנים, לאחר כמה מעצרים בגין הסגת גבול. "האוכל היה אפילו טוב למדי. המקום היה פעם הרחבה של קמפוס אוניברסיטאי, אז במקומות מסוימים ממש מרגישים כמו בקמפוס", אמר הכומר.



הכלא היה סניף של אוניברסיטת מינסוטה עד 1992, כאשר נסגר בשל קיצוצים בעלויות. פקידי העירייה, שרצו לשמר משרות בעיר, הציעו לרשויות להפוך את הקמפוס לבית כלא, שכיום מאכלס כ-1,070 אסירים פדרליים. מרביתם הם סוחרי סמים ברמות הנמוכות, לדברי דוברת לשכת בתי הכלא הפדרלית, פלישה פונס. פונס אמרה כי ככל הנראה סקילינג לא יימצא בקרב פושעי צווארון לבן אחרים.



אף כי מבפנים שמר הכלא על המראה האוניברסיטאי, קשה לראות זאת מבחוץ, מבעד לגדר המתכת והתיל הדוקרני. אין סורגים על הדלתות והחלונות, לדברי ג'ים טיפי, שהיה מנהל בית הכלא עם פתיחתו ב-1995. "לקחנו מעונות שנועדו לשני סטודנטים בחדר, והכנסנו ארבעה אסירים לכל אחד", אמר טיפי. "בכל זאת מדובר בכלא".



לאסירים גישה למתקני אימונים הכוללים מגרש כדורסל, מסלול ריצה ושולחן פינג פונג. מרביתם נדרשים לעבוד בכלא בהכנה והגשה של האוכל, תיקוני צנרת וצביעה, בעבור שכר של 40-12 סנט לשעה. כ-200 אסירים עובדים במתפרת הכלא, המייצרת אימוניות לצבא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully