וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ננעלה בעליות קלות

אסף רותם

13.12.2006 / 18:02

מניות קבוצת פישמן צנחו ביותר מ-4% על רקע המחיר בו הונפקה החברה הבת בלונדון. מדד נדל"ן 15 איבד כ-0.7%


בדריכות גוברת לקראת סופה המתקרב של מדינת ישראל, כפי שהבטיח מנהיג איראן אחמדניג'אד, נסחרה הבורסה לניירות ערך בתל אביב במגמה הססנית, בהתאם למגמה המעורבת בעולם ביממה האחרונה. לקראת סוף היום, על רקע פתיחה חיובית בוול סטריט, הצליחו המדדים לנעול בעליות קלות. מדד המעו"ף הוסיף 0.2% ל-938.8 נקודות, בעוד ת"א 100 טיפס ב-0.1% ל-942.8 נקודות, במחזור של כ-1.18 מיליון שקל. אתמול התממשו המדדים בכ-0.2% מהשיא אליו הגיעו ביום המסחר הקודם.

גם בוול סטריט הסתיים עוד יום מסחר דליל של עונת החגים בירידות, וזאת לאחר שהפדרל ריזרב הותיר את הריבית ללא שינוי. רוב המניות הדואליות פתחו בפערים שליליים, אולם נייס מטפסת ב-3.6% על רקע פער חיובי של 3.3%. מתחרתה, ורינט, פירסמה שלשום בלילה תוצאות חזקות לרבעון השלישי, אם כי עדיין נמוכות מתחזית האנליסטים בוול סטריט.

מי שהמשיכו לרכז עניין היום הן מניות הנדל"ן. מדד הנדל"ן - שהיה ממנועי הצמיחה של הבורסה, עם תשואה של 76% מתחילת השנה - איבד ב-0.7% נוספים, לאחר שהשיל כ-1% בשלושת הימים שקדמו, על רקע פרסום ב-TheMarker לגבי יציאת פסגות אופק, בניהולו של רועי ורמוס, ממניות הענף. עם זאת, שלושה ימים לאחר ההמלצה, לא נראית עדיין מגמה ברורה: המדד ירד ביום הפרסום, התאושש ביום שלאחר מכן וירד שוב בכ-1% אתמול, אם כי ירידה זו היתה בדומה למגמה השלילית של השוק כולו.

היום רכשה קרן ריט1 50% ממתחם אמדוקס תמורת כ-350 מיליון שקל - והיא עלתה 2.1%. גילץ, חברת הנדל"ן הקטנה שהחזיקה בו באחזקת מיעוט, דיווחה על רווח הון של כ-4.3 מיליון דולר, ומזנקת 4.7% בתגובה.

דרבן, כלכלית ירושלים ומבני תעשייה שבשליטת אליעזר פישמן, ריכזו היום עניין לאחר שהשלימו את הנפקת נכסי הנדל"ן שלהן ברוסיה בבורסה המשנית בלונדון (AIM), לפי שווי של 933 מיליון דולר. השקעות הנדל"ן ברוסיה מרוכזות תחת חברת מירלנד, שמוחזקת על ידי שלוש החברות הבורסאיות שבשליטת פישמן: כלכלית ירושלים (40%), מבני תעשייה (40%) ודרבן (20%). נראה כי המשקיעים מאוכזבים מהמחיר בהנפקה, שאינו משקף פרמיה על מחיר הנכסים. כלכלית נפלה ב-4.3%, בהמשך לירידה של ב-2.1% אתמול; מבני תעשייה איבדה 4.8% לאחר נפילה של 2.8% אתמול; דרבן איבדה 4.5% במחזור עצום בהמשך לירידה של 1.8% אתמול.

כי"ל איבדה כ-0.6%, בהמשך לירידה של כ-1.3% אתמול, לאחר שבדויטשה בנק חתכו המלצתם למניה ל"החזק".

בקרב מניות הבנקים, לאומי טיפסה 0.7% בעוד שהפועלים הוסיפה כ-1%, במחזור הגדול בשוק.

חברת לייפוייב, אשר פיתחה מכשור רפואי מתקדם לטיפול בפצעים כרוניים, מזנקת ביום המסחר הראשון ב-32% לאחר שהשלימה בסוף השבוע האחרון גיוס של 7 מליון שקל ללא חיתום, לפי שווי חברה של 102 מליון שקל (אחרי הכסף). מחיר המניה בהנפקה היה 9 שקלים והיא ננעלה במחיר של 11.9 שקל.

גרנית טיפסה בכ-3% לאחר שנודע כי חברת קנית, שבשליטת דוד עזריאלי, הרחיבה את השליטה בחברה, אותה רכשה לפני כחודש וחצי. קנית שילמה כ-109 מיליון שקל עבור 10% נוספים מהחברה, שהוחזקו בידי ישעיהו לנדאו, ותגיע לאחזקה של כ-63.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully