וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיבן הוקינג הצטלם בראשונה בהתנדבות - לקמפיין של עמותת נגישות ישראל

גליה שילה

13.12.2006 / 9:05

בעבר, השתתף הפיסיקאי הבריטי בפרסומת לבריטיש טלקום תמורת כסף



הפיסיקאי הבריטי סטיבן הוקינג הצטלם אתמול לתשדיר פרסומת של עמותת נגישות ישראל, שמטרתו להגביר את מודעות הציבור לבעיית הנגישות. הצילומים נערכו בגבעתיים, בביתו של שגריר בריטניה בישראל טום פיליפס, והוקצתה להם חצי שעה בלבד.



"תנאי ההפקה הלא שגרתיים אילצו אותנו להיערכות מיוחדת. זה נדיר שיש רק חצי שעה לצילום סרטון", אמר רוני שניידר, סמנכ"ל קריאייטיב ושותף בגלר נסיס, משרד הפרסום שמלווה בהתנדבות את נגישות ישראל כבר כמה שנים. "העברנו מראש את הטקסט, המבוסס על אמירות מתוך תיאוריות פיסיקליות של הוקינג, אבל אמרו לנו שייתכן כי הוא יחליט לבצע בו שינויים קלים".



החליט ברגע האחרון



זהו הקמפיין הראשון שהוקינג עושה בהתנדבות. בעבר הוא השתתף בפרסומת לבריטיש טלקום תמורת כסף. "כששמענו שהוא מגיע, מיד עלה הרעיון לעניין אותו בהשתתפות בקמפיין שלנו", מספר יובל וגנר, יו"ר העמותה. "בהתחלה נענינו שאין לו זמן, וכשחשבנו כבר שזה לא יקרה, הוקינג עצמו החליט לפנות זמן לכך והעניין הוכרע", אומר וגנר. התשובה התקבלה יום לפני הגעתו של הוקינג לישראל, דבר שאילץ את אנשי ההפקה לערוך הכנות קדחתניות.



בתשדיר יאמר הוקינג: "בעוד עשרים שנה מהיום האדם יוכל לחיות על הירח. בעוד 40 שנה האדם יוכל לחיות במאדים. במאה הבאה נוכל לחצות את גבולות מערכת השמש ולחפש עולמות חדשים. אבל בינתיים, אנחנו ממש רוצים ללכת לסופרמרקט, לקולנוע ולמסעדה". את הקמפיין מפיקה חברת קדישזון ומביים אביב מערבי.



הוקינג, שיכול להניע רק את עפעפיו, מתבטא באמצעות מקלדת אופטית שעליה מוטבעות מלים. כשהוא מתעכב על מלים מסוימות, קורא אופטי המורכב על המשקפיים שלו מזהה את הזווית שבה הוא מסתכל והופך את המלה לקול אנושי בעזרת סינתיסייזר.



בעמותה וגם בגלר נסיס מקווים כי הקמפיין, שיעלה בטלוויזיה ובאינטרנט, יעורר הדים ומודעות גדולה לעניין הנגישות.



איך בונים קונספט לקמפיין כזה?



שניידר: "הגישה של וגנר ושל נגישות ישראל בכלל היא לא לעורר רחמים, על אף שמדובר באנשים שמוגבלים בתנועה. המסר שלנו הוא שלכל אדם יש זכות להסתובב במקומות ציבוריים, לא משנה אם יש לו מגבלה או לא".



וגנר אומר כי המצב בישראל בלתי נסבל מבחינת נגישות, אך פעילות העמותה מביאה לשינוי. "הרבה אנשים לא יכולים לעשות את רוב הדברים שאדם בריא יכול לעשות בלי לחשוב פעמיים", הוא מסביר. "זה מתבטא בדברים הכי קטנים ופשוטים. למשל, ב-95% מבתי הקפה אין שירותי נכים ורק בחמישה חופים יש גישה לנכים. יש בעיות עוד במקומות רבים, כמו סניפי דואר וחנויות". לדבריו, רק 26% מ-500 אלף האנשים עם מוגבלות מועסקים בעבודה כלשהי.



העמותה פועלת בעיקר לשיפור המודעות לעניין. באחרונה נתלה פוסטר עם הסלוגן "השמים הם הגבול" ברשתות של קבוצת פישמן והפיקה קמפיין אינטרנט. "אנחנו עסוקים בייזום חקיקה, ובעבודה מול חברות, עיריות וגופים נוספים. אנו גם מחלקים את 'אות הנגישות לחברות'". וגנר מונה חברות כמו הום סנטר, סופר פארם, פז, דלק, הבנקים הגדולים, קניוני עזריאלי, אילנ'ס, שופרסל, סלקום ואורנג' שמשפרות את הנגישות בהן. אחת ההצלחות של העמותה היתה בניית במה לכסאות גלגלים בהופעה של רוג'ר ווטרס מהפינק פלויד בישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully