וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ישראל פירסמה מכרז בינלאומי למערכת אלקטרונית שתציג מידע לנוסעים

שרון קדמי

13.12.2006 / 15:08

הצפי לתחילת הפעלת המערכת הוא סוף שנת 2008; מנכ"ל הרכבת: "המערכת היא חלק ממהלך לשיפור השירות"



רכבת ישראל פירסמה מכרז בינלאומי למערכת מרכזית שתציג מידע לנוסעים. המערכת צריכה לכלול מערכות מידע, שילוט וכריזה אוטומטיים. מערכת המידע לנוסע (PIS-Passenger Information System) היא מערכת שליטה מרכזית, הפועלת להעברת מידע בזמן אמת לתחנות הנוסעים ולפיקוד הרכבת.



המערכת תשפר את השירות הניתן לנוסעים, שיוכלו לקבל מידע אחיד ומדויק בתחנות הרכבת, באינטרנט ובמוקד המידע של הרכבת. מערכת המידע תתבסס על נתוני מערכת בקרת תנועה מרכזית (NTC), המוקמת בימים אלו ברכבת ישראל. המערכת תיתן אינדיקציה מדויקת לגבי מיקום הרכבות בכל זמן נתון - וצפי להגעתן לכל תחנה - זאת באמצעות ממשק אל מערכת ניהול התנועה. על בסיס מידע זה יתאפשרו הצגת זמני יציאה והגעה בפועל על גבי שילוט אלקטרוני שיוצב בתחנות הרכבת; הודעות כריזה בתחנות; עדכוני לוחות זמנים בעמדות מכירת הכרטיסים, אתר האינטרנט של הרכבת ובמוקד המידע.



הפרויקט כולל אפשרות להצבת שלטים אלקטרונים גם במרכזי תחבורה ציבורית של מפעילים אחרים. כיום פועלות המערכות ברכבת על פי טבלאות לוח זמנים מתוכנן. מנהל התחנה יכול להגדיר שינויים בלוחות הזמנים, אך הן הכריזה והן עדכון שלטי המידע מתבצעים באופן מקומי בתחנה - ובהפעלה ידנית.



לדברי עופר לינצ'בסקי, מנכ"ל רכבת ישראל, "הגידול המרשים בכמות הנוסעים וברשת הרכבות מחייב אותנו להתאים את השינויים הטכנולוגים לשיעורי הצמיחה. מערכת ה-PIS היא חלק ממהלך מתמשך לשיפור השירות לנוסעי הרכבת. המערכת המתוכננת מצטרפת לשורה של פרויקטים שאנו מקדמים, בתחומי ייעול המידע לציבור והתאמת הרכבת להתפתחויות הטכנולוגיות. המכרזים פונים לחברות בינלאומיות המייצרות מערכות ניהול תנועה המיושמות בחו"ל".



המכרז ייערך בשני שלבים: בשלב ראשון יגישו המתמודדים הצעות טכניות להצגת המערכת; בשלב שני יעודכנו הדרישות הטכניות של המכרז על ידי הרכבת, והמתחרים יתבקשו להגיש הצעות מעודכנות הכוללות גם הצעה כספית. הצפי לתחילת הפעלת המערכת הוא סוף שנת 2008.



» כל הכותרות החשובות במסך אחד - מפת החדשות של TheMarker


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully