וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.18 שקלים

13.12.2006 / 15:51

היורו איבד 0.28% ושערו נקבע על 5.55 שקלים. בנק ירושלים: "ישראל עושה חיל מבחינה כלכלית"

הדולר צנח היום בעוד 0.48% ושערו נקבע על 4.182 שקלים. היורו איבד 0.28% ושערו נקבע על 5.55 שקלים. הפעם האחרונה בה נסחר הדולר ברמה שכזו היתה לקראת סוף יוני 2001, כך שמדובר בשיא של 5 שנים וחצי. מאז תחילת 2006 הספיק הדולר לאבד מעט יותר מ-9%.

הבנק הפדרלי הותיר אתמול את הריבית בארה"ב על 5.25%, זו הפעם הרביעית ברציפות, ואותת כי עדיין קיימת סכנה להתגברות האינפלציה - חשש שאם יתממש, יחייב העלאות נוספות של הריבית.

"הותרת הריבית ללא שינוי לא הפתיעה כלל", אומר מנהל מחלקת מט"ח בבנק ירושלים, איתן אדמוני, "יו"ר הפדרל ריזרב האמריקאי אמנם נשמע תקיף מאוד כשהוא מדבר על החשש מאינפלציה ועל הצורך להעלות ריבית, אולם זהו מס שפתיים. היו"ר לא יעז להוריד את הריבית היום, שכן הדבר יחליש עוד יותר את הדולר שגם כך נמצא בשפל".

אדמוני מעריך כי ברבעון השני של 2007 נראה הורדת ריבית ראשונה בארה"ב, שכן הכלכלה האמריקאית מתחילה לצלוע ולהפגין האטה. תחזית הצמיחה ל-2007 עומדת על 1.8% בלבד כך שלא יהיה מנוס מהורדת ריבית. זו הסיבה שבבנק ירושלים מעריכים כי השקעה במטבעות - פרט לדולר אמריקאי - תהיה מוצלחת, כמו גם השקעה באיגרות חוב אמריקאיות שמחירן יעלה כאשר הריבית מתחילה לרדת.

במישור המקומי, הדולר חלש בחו"ל והדבר משתקף גם בישראל. "ישראל עושה חיל מבחינה כלכלית ואנו נמצאים אי שם בראש הרשימה של המדינות שקוצרות פירות נאים", אומר אדמוני, "חיל זה מתבטא באינפלציה נמוכה, ריבית ריאלית גבוהה, מאזן תשלומים שמשתפר משמעותית וצמיחה גבוהה יחסית לארה"ב ולאירופה".

ומה באשר לאיום האיראני? אדמוני מציין כי מדובר בבעיה כלל עולמית ולא במשהו ייחודי לישראל. ובכל מקרה, נכון להיום - הדבר אינו ניכר בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully