וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה אחרי ההנפקה בלונדון - פישמן מוצא שימוש לכסף: מבני תעשייה תרכוש חלקו בפאואר סנטר ב-100 מיליון שקל

שרון שפורר

13.12.2006 / 15:47

כך נודע ל-TheMarker; פישמן ניסה למכור את חלקו במשך חודשים, אבל ההצעות שקיבל היו נמוכות מדי לטעמו



רגע אחרי סיום הנפקתה של חברת הנדל"ן מירלנד בבריטניה, נראה כי בעל השליטה בה אליעזר פישמן כבר מצא שימוש לחלק מרווחי ההון של אחת מהחברות הציבוריות שלו - . ל-TheMarker נודע על עסקת בעלי עניין, במסגרתה צפויה מבני תעשייה לרכוש מפישמן את חלקו (50%) בפאואר סנטר שבבארות יצחק. ההערכות הם שהמכירה תתבצע לפי מחיר של כ-200 מיליון שקל למרכז המסחרי, כלומר תמורת 100 מיליון שקל.



פישמן מנסה למכור את חלקו במרכז בפאואר סנטר בבארות יצחק כבר חודשים, כחלק ממימוש הנכסים שביצע בחודשים האחרונים במטרה לכסות את הפסדיו מהפוזיציה הכושלת על הלירה הטורקית. בשוק הנדל"ן טוענים כי פישמן לא הצליח לקבל על הנכס מחיר שהוא חושב כראוי.



הפאואר סנטר משתרע על שטח של כ-16 אלף מ"ר וכולל גם שטחי משרדים בהיקף של כ-3,000 מ"ר. 50% המניות הנותרות בפאואר סנטר, מוחזקות על ידי קיבוץ בארות יצחק עצמו.



בעקבות הנפקת מירלנד בבריטניה, מבני תעשייה יורדת לאחזקה של כ-28% בחברה המרכזת את נכסי הנדל"ן של פישמן ברוסיה, והיא צפויה לרשום רווח הון של כ-65 מיליון דולר.



פישמן הפסיד כ-3 מיליארד שקל בחודש מאי החולף, בעקבות המפולת בשווקים המתעוררים שהביאה גם לנפילת הלירה הטורקית, בה פתח איש העסקים פוזיציית ענק בהיקף של כ-15 מיליארד שקל. פישמן החזיר את חובותיו לבנקים ואלו ביטלו את ההפרשות שלהם בגין חובות אלו. בנוסף, עמד פישמן בהתחייבות להחזיר את הכסף למשקיעים בחברות הציבוריות שלו דרבן ואליאנס, שגם באמצעותן הימר על הלירה הטורקית, אם כי בהיקף מצומצם יחסית.



המימושים של פישמן בחצי השנה האחרונה כוללים מכירה של 22.5% מדרבן לטאו של אילן בן דב; מכירת 16% מחברת האשראי ויזה כאל בכ-240 מיליון שקל; מכירה של 60% מקווי זהב בכ-360 מיליון שקל; מכירת מתי וגן פלח בכ-80 מיליון שקל; ומכירת מלוא השליטה בבונז'ור לאסם, בכ-120 מיליון שקל. מדובר בהיקף כולל של כמיליארד שקל בתוך פחות מחצי שנה ובשוק מדברים גם על מכירה אפשרית של חלקו ב"ידיעות אחרונות", חלקו בחברת הדלק טן ועוד.



דוברו של אליעזר פישמן סירב להגיב לידיעה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully