וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רימקס: עלייה מתונה במחירי הדירות; המלחמה לא פגעה בשוק באזורי הספר

אריק מירובסקי

13.12.2006 / 16:30

מחירי הדירות בתל אביב ובירושלים ממשיכים לעלות; מחירי הדירות בחיפה ובראשון לציון ירדו



מודיעין, מערב נס ציונה, הצפון הישן של תל אביב, עמק חפר, הרצליה פיתוח ומרכז ירושלים - אלה הם השכונות והמקומות הבולטים בהם עלו מחירי הנכסים בשנה האחרונה; כך עולה מסקר מדגמי שערכה רשת רימקס ישראל לסיכום שנת 2006. מנכ"ל הרשת, ברנרד רסקין, אמר כי פעילות הרשת מלמדת שמלחמת לבנון השנייה לא הפילה את שוקי הנדל"ן באזורי הספר. לדבריו, מספר העסקות שבוצעו בסניפי הרשת בקריית מוצקין ובנהריה היה מרשים.



השנה החולפת היתה שנה מוצלחת מאוד מבחינת ירושלים ותל אביב, הן מבחינת היקפי עסקות והן מבחינת מחירי הדירות. דירות במרכז ירושלים רשמו עליות מחירים דולריות של 17%-12.5% לדירות 4-3 חדרים, שנמכרו בסוף השנה הנוכחית במחירים של 180 ו-205 אלף דולר בהתאמה. אמנם העליות מצומצמות יותר - עקב צניחת שער הדולר - אולם מדובר בתופעה מתמשכת של למעלה משנתיים.



דירות שלושה חדרים בצפון הישן של תל אביב היו להיט חם, על פי דו"ח רימקס. מחיריהן עלו בשנה החולפת ב-22.9% - מרמה של 240 אלף דולר לרמה של 295 אלף דולר. יתר הדירות בשכונות הצפון הוותיק עלו בשיעורים נמוכים בהרבה, שלרוב גם לא הדביקו את ירידת שער הדולר.



ברמת אביב נרשמו מגמות מעורבות. דירות 3 חדרים יד שנייה שמרו על רמת המחירים של השנה שעברה (330 אלף דולר בממוצע), דירות 4 חדרים עלו ב-7.4% במחיריהן הדולריים והגיעו ל-365 אלף דולר, ואילו בדירות 5 חדרים חלה דווקא ירידה של 3.3% במחירים הדולריים, העומדים על 435 אלף דולר בממוצע.



רסקין הסביר את המגמה המעורבת בשיעורי הביקוש וההיצע לנכסים. "במקומות שונים היו שיעורי היצע קטנים מאוד של דירות בגדלים מסויימים, לעומת הביקוש, ואילו דירות מגדלים אחרים היו דווקא בעודפי היצע, ולכן התנודות במחיריהן היו שונות", הסביר.



מחירי הדירות בחיפה, לעומת זאת, ממשיכים לרדת. הסקר בדק את שכונת הכרמל המערבי, שם דירות 5-3 חדרים עולות 170-133 אלף דולר בממוצע. מדובר אמנם בירידה דולרית של 5%, אולם בהתחשב במצב שער הדולר, הירידה גדולה יותר.



גם העיר הרביעית בגודלה, ראשון לציון, לא הצטיינה - מבחינת נדל"ן - בשנה האחרונה. במערב ראשון לציון נותרו מחירי כל הדירות ברמות הדולריות של השנה שעברה, ואילו במרכז העיר נרשמו ירידות מחירים של 11%-5%.



באר שבע ממשיכה את מגמת ירידת המחירים שנרשמה בה בשנים האחרונות, אולם על פי סקר רימקס את שכונת רמות בעיר, מחירי וילות ופנטהאוסים בעיר עלו, דווקא, אולי בשל המחירים האטרקטיוויים שלהם, המגיעים ל-250 ו-150 אלף דולר, המייצגים עליות של 13.6% ו-7.1%, בהתאמה. מחירי דירות 5-3 חדרים רגילות רשמו ירידות של אחוזים בודדים.



דירות חמישה חדרים במודיעין הראו עלייה של 11.5% במחיריהן הדולרים בשנה האחרונה, והן מגיעות לרמות של 214 אלף דולר לדירת 5 חדרים ו-255 אלף דולר לדירת פנטהאוס. הדבר מאושש את הממצאים המורים על ביקושים הולכים וגדלים למגורים במודיעין מצד אוכלוסייה של משפרי דיור, המחפשת דירות גדולות. מחיריהן של דירות 3 ו-4 חדרים בעיר כמעט שלא עלו, והם מגיעים - על פי נתוני רימקס - ל-147 ו-180 אלף דולר בהתאמה.



במערב נס ציונה נרשמה עלייה של 17.3-11.5% במחירי הדירות בבנייה רוויה, ושל 6.7% במחירי הקוטג'ים, וגם כאן קיימת עדות לפופולריות הגואה של האזור בקרב משפרי דיור.



את הרצליה פיתוח הגדיר רסקין "לא שייכת למדינת ישראל, מבחינת המחירים שלה". הפעילות בשכונה היוקרתית היתה חזקה מאוד בשנה החולפת, ומחיר קוטג' ממוצע עלה ב-26.75% והגיע ל-950 אלף דולר.



עוד איזור שרשם עליות מחירים היה מושבי עמק חפר, בהם נמצאים עדיין נכסים זולים יחסית, שגם אדם מן היישוב יכול להרשות לעצמו. מחירה הממוצע של וילה עמד על 305 אלף דולר, ושיקף עלייה של 17.3% במחיר.



» כל הכותרות החשובות במסך אחד - מפת החדשות של TheMarker


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully