וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היו"ר היוצא של מועצת הכבלים והלוויין יורם מוקדי בוחן התרת חסויות מסחריות לערוץ הבריאות

רוני קורן-דינר

13.12.2006 / 16:31

וועדת העבודה, הרווחה והבריאות המליצה לאשר את החסויות, אך התנתה זאת בביטול דמי המנוי לערוץ



יורם מוקדי, היו"ר היוצא של מועצת הכבלים והלוויין, התבקש לבחון התרת חסויות מסחריות לערוץ הבריאות. אתמול התקיים דיון בנושא בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת, בראשות ח"כ משה שרוני (מפלגת הגמלאים), ובסיכומו המליצה הוועדה כי מועצת הכבלים תאשר את התרת החסויות לאור החשיבות הרבה שהיא רואה בהרחבת השידורים בתחום הבריאות - בכפוף לשיקול דעתה בעניין. עם זאת המליצה הוועדה' כי תמורת אישור החסויות יבוטל התשלום הנגבה כיום מהמנויים ב-yes וב-HOT, בסך 9.90 שקלים לחודש.



מועצת הכבלים כבר התירה בעבר שידור חסויות מסחריות בערוצי כבלים ולוויין לתוכניות שהיא רואה חשיבות ציבורית מיוחדת בשידורן, ואשר יש קושי למצוא להן מימון. כך, לדוגמה, התירה המועצה בעבר שידור של חסויות בתוכניות ספורט שאינן עוסקות בענף הכדורגל (למעט כדורגל נשים), תוכניות תרבות גבוהה ותוכניות בערוץ הקהילתי. מהמועצה נמסר בתגובה כי "היו"ר, יורם מוקדי, נכח בדיון, ונוכח המלצת הוועדה והחשיבות בשידורן של תוכניות בריאות, יביא את הנושא לדיון במועצה בקרוב".



בדיון נכח בין השאר מוטי שקלאר, לשעבר מנכ"ל הרשות השנייה וכיום מנכ"ל רשות השידור. שקלאר ששימש כמנכ"ל הרשות השנייה, הגן בתפקידו זה בתקיפות על האינטרס של זכייניות הערוצים המסחריים וטען שהתרת חסויות בכבלים ובלוויין יפגעו אנושות בהכנסותיהן. אך בדיון אמש תמך שקלאר בהתרת החסויות בערוץ הבריאות. לדבריו בוועדה, "קרוב לוודאי שתשדירי הפרסומות בערוץ 2 ו-10 לא ייפגעו משום שישנם עדיין גורמים עסקיים בשטח הרפואי שמוכנים להשתלב בחסויות בערוץ הבריאות ואינם שוקלים כלל תשדירי פרסום בערוצים 2 ו-10".



ערוץ הבריאות מופק על ידי ענני תקשורת ומשודר ב-yes וב-HOT מאז יוני השנה. הערוץ מדווח על 50 אלף מנויים רשומים. בהקמת הערוץ הושקעו 3 מיליון דולר. אודי מירון, מנכ"ל ענני תקשורת: "וועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיבלה היום החלטה שתאפשר לנו להוסיף תוכניות מקור תוצרת ישראל שיענו על נושאי הבריאות במדינה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully