וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ההשמה מונסטר הודיעה על מחיקה של 339.6 מיליון דולר מספריה על רקע בקדייטינג

רונן סרברניק

13.12.2006 / 18:02

המחיקה נוגעת לבקדייטינג שניהלו בכירים בחברה בין 1997 ל-2003



חברת מונסטר וורלדווייד, מפעילת אתר חיפוש העבודה הפופולארי, Monster.com, הודיעה היום כי בכוונתה לבצע תיקון בספריה על רקע מסקנות חקירה פנימית בחברה של בקדייטינג בחלוקת אופציות. החברה מסרה, כי תבצע מחיקה בסך של 339.6 מיליון דולר על רקע תמחור קלוקל של אופציות בין 1997 ו-2003.



בדו"ח השנתי של החברה ב-2005, מסרה החברה כי היא מנהלת חקירה פנימית בנוגע לנוהג הבקדייטינג. על פי הדו"ח, גורמים בכירים לשעבר בחברה היו אחראים לבקדייטינג.



אנדרו מקלבי (McKelvey) פרש בחודש שעבר ממועצת המנהלים של החברה לאחר שסירב לדבר עם עורכי דין אשר ניהלו את החקירה הפנימית. מוקדם יותר, פרש מקלבי מתפקידיו כיו"ר ומנכ"ל החברה, והסביר את הפרישה בכך שהחקירה תגזול ממנו זמן רב, ותפריע לו למלא את תפקידיו כנדרש.



מקלבי, בן 71, הקים את Monster Worldwide לפני 40 שנה, והפך אותה לשחקנית הגדולה בעולם בתחום השמת כוח אדם עם שווי שוק של יותר מ-5 מיליארד דולר.



יותר מ-150 חברות נחקרות בנוגע לנוהל הבקדייטינג, שבמסגרתו שונו בדיעבד תאריכי חלוקת האופציות למנהלים כדי להפוך אותן לאטרקטיוויות יותר. מרבית החברות מנהלות חקירות פנימיות בנושא ומעבירות את תוצאותיהן לחוקרים פדרליים. לדברי פרקליטי צווארון לבן, מנהלי החברות החלו לפחד לשתף פעולה בחקירות הפנימיות מחשש שהממשלה תשתמש בהצהרותיהם נגדם. עם זאת, מנהל שאינו משתף פעולה עם החקירה יתקשה להישאר בתפקיד.



בשיחה הראשונית שניהל ביולי עם חברת עורכי הדין המנהלת את החקירה הפנימית, אמר מקלבי כי לא ידוע לו שבוצע בקדייטינג במונסטר - כך מסר ל"וול סטריט ג'ורנל" אדם המקורב לחקירה. על פי אותו מקורב, עורכי הדין מצאו עדות הסותרת את דבריו של מקלבי.



פרקליטו החדש של מקלבי, במכתב המדווח על הפרישה של לקוחו, ניסה להסביר את הצהרתו של מקלבי מיולי. לטענתו, מקלבי היה "בג'ט לאג, הגיע ללא התייעצות ולא ביטא את מחשבותיו וזיכרונותיו בצורה ברורה ומדויקת".



חברות רבות נוהגות לחלק אופציות לעובדים ולמנהלים כהטבה וגם כתמריץ לעובד לדאוג לכך שמחיר מניית החברה יעלה. האופציות מאפשרות לבעליהן לרכוש את המניה במחיר הנקוב באופציה - מחיר המימוש. מחיר המימוש נקבע לפי מחיר המניה ביום שבו מקצה מועצת המנהלים של החברה את האופציות. אם מחיר המניה עולה ביחס למחיר המימוש, העובד יכול לממש את האופציה, לקנות את המניה במחיר המימוש ולמכור אותה ברווח.



עם זאת, מסתבר כי החברות שינו בדיעבד את תאריך הענקת האופציות המקורי לתאריך אחר, בו מחיר המניה היה נמוך במיוחד - דבר שהפך את האופציה לרווחית באופן מיידי. הבקדייטינג הופך לבלתי חוקית אם החברה אינה מדווחת עליה כיאות לבעלי המניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully