וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי עולה ב-0.9% לרמה של 61.57 דולר לחבית על רקע ירידה חדה מהצפוי במלאי הנפט הגולמי בארה"ב

רונן סרברניק

13.12.2006 / 19:00

מחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט עולה ב-0.3% לרמה של 61.71 דולר לחבית בבורסת לונדון



מחיר החוזים העתידיים על הנפט הגולמי עולים לראשונה מזה ארבעה ימי מסחר, לאחר שממשלת ארה"ב דיווחה על ירידה חדה מהצפוי במלאי הנפט.



מלאי הנפט ירד ב-4.3 מיליון חביות לרמה של 335.4 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-8 בדצמבר, דיווח משרד האנרגיה היום. מלאי הנפט הגולמי היה צפוי לרדת ב-1.3 מיליון חביות. מחיר הנפט הגולמי עולה ב-0.9% לרמה של 61.57 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט עולה ב-0.3% לרמה של 61.71 דולר לחבית בבורסת לונדון.



בתי הזיקוק פעלו בשבוע שעבר ב-89.1% מתפוקתן המקסימלית, ירידה של 1.4% לעומת השבוע הקודם. מלאי הבנזין ירד ב-174 אלף חביות לרמה של 199.9 מיליון חביות. מחיר הנפט המזוקק ירד ב-445 אלף חביות לרמה של 131.9 מיליון חביות.



אופ"ק אינו צפוי לקצץ בתפוקת הנפט



שרי אופ"ק הביעו בפגישתם היום את נכונותם שלא לקצץ עוד בתפוקת הנפט העולמית, עד לתום החורף בחצי הצפוני של כדור הארץ.



שרי אופ"ק, ארגון המדינות האחראיות על למעלה מ-40% מתפוקת הנפט העולמית, יחליטו מחר האם לקצץ את תפוקת הנפט העולמית מעבר לקיצוץ של 1.2 מיליון חביות ביום, עליו הוחלט באוקטובר. "איני חושב שנחליט על קיצוץ", אמר ראש המשלחת הסעודית, שוקרי ראנם, לסוכנות הידיעות רויטרס.



שרי אופ"ק הסכימו ביניהם כי ישנו עודף במלאי הנפט העולמי - המלאים בארה"ב נמצאים ברמת שיא של 13 שנים - אך חלק מהשרים חוששים שקיצוץ בתפוקת הנפט העולמית כעת, בזמן ביקוש שיא בשל החורף בחצי הכדור הצפוני, יעלה את המחירים הרבה מעל ל-60 דולר לחבית.



הבנק העולמי צופה ירידה במחירי הנפט



מחירי הנפט הגבוהים הנוכחיים צפויים לרדת למחיר של 56 דולר לחבית ב-2007, ולרדת אף יותר אל מתחת ל-53 דולר ב-2008 על רקע גידול במלאים והאטה בביקוש, כך מסר הבנק העולמי היום.



בדו"ח הבנק העולמי השנתי לתחזיות כלכליות עולמיות (Global Economic Prospects report), נכתב כי מחיר השיא של 78.40 דולר לחבית שרשם הנפט ביולי, החליש את קצב גידול הביקוש למרות פעילות כלכלית עולמית ערה באותה תקופה. "בתקופה הקרובה, תפוקה מוגבלת, בשילוב עם צמיחה כלכלית עולמית חזקה, מרמזים על כך שמחירי הנפט ימשיכו להיות בלתי יציבים ותנודתיים. עם זאת, בטווח הארוך מסתמנת המגמה שמחיר חבית נפט תרד עד ל-40 דולר", אמר האנס טימר, כלכלן בבנק העולמי.

טימר הוסיף כי השקעות להרחבת התפוקה כבר מתממשות, והן עשויות להגדיל את התפוקה העולמית בכ-15 מיליון חביות נפט ליום עד 2010 - גידול שנתי של 3 מיליון חביות ליום. זאת, מעל לציפיות לגידול בביקוש של 2-1.2 מיליון חביות ליום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully