וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף טיפס ב-0.2% ל-940 נקודות

נתן שבע

14.12.2006 / 17:37

מגדל צפויה לעזוב את המעו"ף בעוד שבועיים והמניה שמרה על יציבות. מחזור המסחר היה נמוך - כמיליארד שקל

עליות השערים בפתיחת המסחר בארה"ב עזרו גם לבורסה בתל אביב לסיים את המסחר בנטייה לעליות קלות. במרבית שעות היום נרשמו ירידות קלות. מדד המעו"ף טיפס 0.2% לרמת שיא של 940 נקודות ובסיכום שבועי טיפס 0.6%. מדד תל אביב 100 שמר על יציבות ברמה של 942 נקודות ובסיכום שבועי עלה ב-0.7%. מדד התל טק איבד 1.2%.

מחזורי המסחר היום, בדומה לשבועיים האחרונים, היו נמוכים מהרגיל. המחזור הסתכם בכמיליארד שקל - רחוק מאוד מרמות ה-1.5 מיליארד שקל להן הורגלנו בימי העליות בחודשים האחרונים.

"הזחילה של שוק המניות למעלה תימשך", העריך פעיל בשוק המניות, וסיכם בכך את המגמה הכללית השוררת בבורסה בשבועיים האחרונים - טיפוס איטי ובטוח בשיעורים מתונים מאוד. בסך הכל, הנתונים הכלכליים החיוביים על המשק והריביות הנמוכות ממשיכים לתמוך במגמה הכללית החיובית. היעדרן של חדשות רעות עשוי להמשיך ולמשוך את הבורסה לשייט ברמות שיא.

היום חל יום המסחר האחרון לעדכון המניות שייכללו במדדים, והעדכון עצמו יתבצע ב-1 בינואר. המדד היום כולל כבר 26 מניות בעקבות הצטרפותה של וריפון, שביצעה רישום כפול עם רכישת ליפמן. אתמול פורסם כי מגדל תיגרע כנראה ממדד המעו"ף, מכיוון שלא תעמוד בשווי המינימלי של אחזקות הציבור למדד זה - 22.5%. חברת הביטוח ג'נרלי, בעלת השליטה בחברה, סירבה למכור מניות מגדל שבבעלותה בשוק, וגזרה בכך על מגדל השעיה מהמדד היוקרתי. למרות הלחץ הטכני השלילי שעשוי להיות על מניה עם יציאתה מהמעו"ף, שמרה מגדל על יציבות. כור, שאמורה אף היא להיגרע מהמדד, עלתה 0.7%.

המועמדת להחליפה היא קרדן אן.וי, שאיבדה 0.6% במחזור ער של 35 מיליון שקל. מחזור גבוה כזה נרשם גם יום קודם לכן ומעיד על היערכות של הגופים לכניסה למדד.

מניות הבנקים הגדולים נסחרו בירידות. לאומי ירדה ב-0.6% והפועלים השילה 0.4%.

מניית מכתשים אגן המשיכה בטרנד החיובי, טיפסה 3.8% והשלימה זינוק של 22% מאז השפל אליו נקלעה לפני כחודש. הזינוק החודש הוסבר בין היתר על ידי אנליסטים במחירים העולים של הגרעינים, שעשויים במקביל לשפר גם את מצב תעשיית חומרי ההדברה הגנריים בו פועלת החברה.

קבוצת דלק עלתה ב-0.8% והשלימה זינוק של 6% בשבוע האחרון, בעקבות ההמלצה של UBS השבוע, שהכניס אותה לאחת המניות המומלצות בשווקים המתעוררים.

מניות הנדל"ן של פישמן - כלכלית ,מבני תעשייה ודרבן - לא הצליחו להתאושש מגל המימושים שתקף אותן ביומיים האחרונים, לאחר שהושלמה הנפקת הפעילות שלהן ברוסיה בבורסה בלונדון בהצלחה. מבני תעשייה איבדה 3.7% והשלימה נפילה של 11% בשלושה ימים, כלכלית ירדה 2.6% והשלימה נפילה של 9% באותה תקופה. דרבן השילה 4%.

אורטל זינקה ב-27% במחזור ער של 1.5 מיליון שקל. החברה קיבלה הזמנה מחברה צרפתית למכלולים לרכב עבור חברת ג'נרל מוטורס, בהיקף שנתי של 7-4 מיליון דולר, לתקופה של 7 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully