וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קואנטס תירכש על ידי קונסורציום בהובלת בנק מקווארי וטקסס פסיפיק בגובה 8.7 מיליארד דולר

הדר תדמור

14.12.2006 / 8:57

אם יתקבל אישור מממשלת אוסטרליה, תהיה זו הרכישה הגדולה ביותר בעולם התעופה



קואנטס, חברת התעופה האוסטרלית, הסכימה להצעת הרכש המשופרת של קונסורציום בהובלת בנק מקווארי האוסטרלי וקרן השתלטות טקסס פסיפיק. ההצעה המשופרת בגובה של 11.1 מיליארד דולר אוסטרלי (8.7 מיליארד דולר). בכך אמרה קואנטס "כן" להצעת הרכש הגדולה בעולם התעופה. מניית קואנטס עלתה ב-3.8% באוסטרליה.



שלשום דחתה קואנטס את הצעת הרכש של הקונסורציום, בגובה 10.9 מיליארד דולר אוסטרלי, משום שלא היתה גבוהה מספיק. בנוסף, וויתר הקונסורציום על סעיפים לגבי עמלות ביטול במקרה שקואנטס מחליטה שלא לבצע את העסקה, וכן סעיף אשר מותיר לקונסורציום לוותר על רכישת החברה, אם יחליט
לעשות כן. לפי העסקה, הקונסורציום ייתן לבעלי המניות בקואנטס 5.6 דולר אוסטרלי למניה במזומן.



ממשלת אוסטרליה עלולה עדיין לסכן את העסקה, שכן ייתכן שתחליט כי העסקה נוגדת את האינטרסים של ממשלת אוסטרליה. עד היום לא ניתן היה למשקיע אחד לרכוש יותר מ-25% בחברת קואנטס, ולכלל המשקיעים הזרים אסור להחזיק ביותר מ-49% ממניות קואנטס. רכישת החברה תאלץ את שני הגופים, קואנטס והקונסורציום, לעקוף חוקים אלה או לשנות אותם, ולא ברור אם ממשלת אוסטרליה תשתף פעולה.



בנובמבר העלתה קואנטס את התחזית לרווחיה בשנת הכספים 2007, וצופה כעת צמיחה של 25% עד 30% בשורה התחתונה לעומת השנה הקודמת, הודות לגידול בביקוש לטיסותיה וירידה במחירי הדלק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully