וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטבעה בארה"ב אסרה על התכת מטבעות או ייצואם בכמויות גדולות מחשש שימוחזרו

הדר תדמור

14.12.2006 / 11:33

החשש מהתכת המטבעות - בשל העובדה שמחיר המתכת שעליה מוטבע ערך המטבע גדול מערך המטבע עצמו



המטבעה בארה"ב אסרה על התכת מטבעות וייצואם בכמויות גדולות, מחשש מפני מיחזור של המטבעות הקיימים היום בשוק, בשל העלייה במחירי המתכות ברחבי העולם.



החשש מהתכת המטבעות או ייצואם מגיע בשל העובדה שמחיר המתכת שעליה מוטבע ערך המטבע, גדול מערך המטבע. כלומר, סנט אחד, עולה למעלה מסנט אחד. למעשה, שוויו של מטבע סנט אחד הוא 1.12 סנט, ושוויו של מטבע של חמישה סנט - 6.99 סנט. המטבעה בארה"ב חוששת כי אזרחים יתיכו את המטבעות, וימכרו אותן בשוויים האמיתי.



בנוסף, ייצורם של מטבעות נוספים של סנט ו-5 סנט (המכונה ניקל) עולה למטבעה 1.73 ו-8.74 סנט בהתאמה, דבר אשר יביא להוצאות גדולות עבור המטבעה, אם אזרחי המדינה יתיכו או ייצאו את המטבעות, ויהיה צורך בייצור נוסף.



לפי המטבעה, אם אחוז אחד מ-150 מיליון מטבעות של סנט ו-20 מיליון מטבעות של חמישה סנט ייוצא החוצה מארה"ב, משלמי המסים במדינה יאלצו לשלם 43 מיליון דולר כדי להחליפם. המטבעה בארה"ב בוחנת בימים אלה עשרות שילובים של מתכות זולות יותר לייצור המטבעות.



כיום, ליוצאים מארה"ב מותר לשאת עימם עד לחמישה דולרים במטבעות של סנט וחמישה סנט, או לשלוח מטבעות אלה עד לשווי של 100 דולר. העונשים על התכה או ייצוא בכמות גדולה של מטבעות אלה משטח ארה"ב יעמוד על קנס של עשרת אלפים דולר או עד חמש שנות מאסר.



חוקים אלה זהים לחוקים שהיו תקפים בשנות השישים והשבעים בארה"ב, בהן מחירי המתכות היו גבוהים מערך המטבעות.



מחירי המתכות עלו לשיאים בשנים האחרונות, בשל עלייה בביקוש למתכות מצד מדינות בעלות צמיחה מהירה כמו סין והודו. מחיר הנחושת, למשל, עלה ב-50% מאז תחילת שנת 2006.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully