וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיזוג בין אינטרנט זהב וקווי זהב אושר

ערן גבאי

14.12.2006 / 11:49

הרשות דרשה שפישמן ימכור את מניותיו בקווי זהב לשאול אלוביץ', עסקה שאכן נחתמה בין הצדדים

הרשות להגבלים עסקיים אישרה היום את מיזוג אינטרנט זהב-קווי זהב, תחת תנאים מגבילים הכוללים הפרדה מבנית בין החברות. הודעה בעל פה הועברה לחברות כבר לפני כמה ימים, וכעת ניתן האישור הרשמי למיזוג, תחת התנאי שאיש העסקים אליעזר פישמן ימכור את כל החזקתו בקווי זהב לשאול אלוביץ'. משרד התקשורת טרם אישר את המיזוג, אך צפוי לעסוק בכך בשבוע הבא.

בתחילת החודש כבר הודיעה אינטרנט זהב על רכישת מלוא ההחזקות של חברת קווי זהב מידי בעל המניות בחברה, אליעזר פישמן, ולא 60% בלבד כפי שסוכם תחילה - זאת בשל הקשיים שהציבה הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, לאישור המיזוג במתכונתו הראשונה.

אינטרנט זהב, שבשליטת איש העסקים שאול אלוביץ', החליטה לרכוש עוד 40% ממניות קווי זהב על פי שווי חברה של כ-140 מיליון דולר לקווי זהב.

קן התקשתה לאשר את המיזוג שבין קווי זהב ואינטרנט זהב בשל העובדה שאליעזר פישמן הוא בעל המניות הגדול בכבלים עם אחזקה של כ-30% באופן ישיר ובאמצעות אחזקותיו ב"ידיעות אחרונות", ובשל העובדה ששאול אלוביץ' מחזיק בכ-28% ממניות המתחרה yes. השניים למעשה מתחרים בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית, ואמורים היו לשתף פעולה בתחום האינטרנט והשיחות הבינלאומיות.

מנגד, יש להבין כי גם אלוביץ' עצמו משתף כיום פעולה עם קבוצת בזק בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית בשל החזקתו ב-yes, בעוד הוא מתחרה בה בתחום השיחות הבינלאומיות והאינטרנט - ממש בדומה למעמדו של פישמן ערב עסקת המכירה השנייה של המניות בקווי זהב.

עם קבלת האישורים, אמורה אינטרנט זהב להחזיק במלוא מניות 012 קווי זהב, ולמזגה בחודשים הקרובים עם פעילות התקשורת הנוכחית של הקבוצה. יעד ההכנסות של החברה הממוזגת ל-2007 הוא כ-261 מיליון דולר, בעוד שפעילות המדיה של אינטרנט זהב תגדיל את ההכנסות של החברה לכ-284 מיליון דולר. החיסכון שייווצר לחברות כתוצאה מהמיזוג נאמד בכ-14-11 מיליון דולר בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully