וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדחת הנפקות בוול סטריט: גילת ואומריקס מתכננות לגייס הלילה סכום כולל של 157 מיליון דולר בנאסד"ק

עומרי כהן

14.12.2006 / 13:46

אומריקס תנסה לגייס כ-86 מיליון דולר ואילו גילת מתכננת גיוס של כ-71 מיליון דולר



רגע לפני כניסת חג המולד תגיע הערב קדחת ההנפקות בוול סטריט לשיאה. על-פי אתר האינטרנט IPO HOME, תוכננו לשבוע הנוכחי 19 הנפקות ראשונות לציבור, מתוכן הושלמו ביומיים האחרונים 7 הנפקות בלבד. בנוסף, מתכננות גילת ואומריקס הישראליות להשלים גיוסי המשך בהנפקות של מניות נוספות לציבור.



אומריקס (סימול: OMRI), המפתחת מוצרים ביולוגיים ליצירת נוגדנים ולעצירת דימומים במהלך ניתוח, הגישה בתחילת החודש תשקיף לגיוס בהיקף כולל של כ-86 מיליון דולר (על פי מחירה הנוכחי של המניה בנאסד"ק - 33.1 דולר). במסגרת ההנפקה תמכור אומריקס 1.5 מיליון מניות ואילו מייסד החברה ומנהלה, רוברט טאוב, יצטרף בהצעת מכר של 750 אלף מניות. כמו כן, קיבלו החתמים בהנפקה - UBS, סיטיגרופ, CIBC ורודמן אנד רנשואו - אופציה לרכוש מהחברה עד 337.5 אלף מניות נוספות, במטרה לענות על עודפי ביקוש אפשריים. טאוב מחזיק כיום ב-3.47 מיליון מניות של אומריקס (23.3% מהחברה). לאחר ההנפקה, יירד שיעור אחזקתו בחברה ל-16.6%.



מניית אומריקס הונפקה לראשונה בנאסד"ק באפריל האחרון לפי מחיר של 10 דולר למניה, אולם מאז זינקה המניה ב-231% והתייצבה במקום השני ברשימת ההנפקות הטובות של 2006. את תמורת ההנפקה מייעדת החברה לשימושים הקשורים בהתרחבותה. בין השאר, מתכננת אומריקס לבנות בשלוש השנים הקרובות מפעל ייצור חדש בירושלים, בהשקעה של כ-20 מיליון דולר.



גם הסבה נחת רבה למשקיעיה מתחילת 2006, והנפקה נוספת של מניות לציבור - הרביעית במספר בנאסד"ק מאז ההנפקה הראשונה ב-1995 - נראית כדבר טבעי עבור חברה שעדיין נושאת על גבה חוב של כ-46 מיליון דולר לבנקים.



גילת מספקת רשתות תקשורת לוויינית ומפעילה בנוסף רשתות כאלו עבור המגזר הארגוני בארה"ב. לאחר ריצה של 53% במניה מתחילת 2006, והשיפור במאזן לאחר המרת החוב של קרן יורק למניות, תנסה גילת להשלים גיוס כולל של 71 מיליון דולר (לפי מחיר המניה הנוכחי - 8.8 דולר). במסגרת ההנפקה מציעה גילת למכירה 4.67 מיליון מניות, ואילו בעלת המניות הגדולה שלה, קרן יורק, תצטרף בהצעת מכר של עוד 2.33 מיליון מניות.



כמו כן, קיבלו החתמים אופציה לרכוש מגילת עד 350 אלף מניות נוספות ומיורק עוד 700 אלף מניות, כדי לענות על ביקושי יתר. בספטמבר האחרון מימשה יורק אופציה להמיר חוב של גילת בהיקף של כ-71 מיליון דולר למניות החברה, לפי מחיר מימוש 6.75 דולר למניה. לאחר ההמרה מחזיקה יורק כ-33% מגילת, ובעקבות ההנפקה היא תרד להחזקה של 20.8% - כ-8 מיליון מניות (בהנחה שהחתמים יממשו את האופציה). את הנפקת גילת מובילים בתי ההשקעות קוואן אנד קומפאני, CIBC, וויליאם בלייר, אנטרברג ואופנהיימר. בתקופה האחרונה נמצאת הנהלת גילת ברוד שואו בקרב משקיעים מוסדיים בארה"ב, להצגת החברה לקראת ההנפקה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully