וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הבלוג של ביבי: שמעון פרס נאם על חשיבות האינטרנט בפני בלוגרים אירופאים

ליאור הנר

14.12.2006 / 13:57

פרס: "האינטרנט שחרר אותנו מהצורך לזכור דברים; המטרה של בני אדם היא ליצור, לדמיין ולגלות"



מאת ליאור הנר ורפאל פוגל



פרס, חבר הכנסת הוותיק ביותר ואיש לא צעיר, קידם את ישראל רבות בתחום המדע בעשרות השנים האחרונות, אך אינו ידוע דווקא כאושיית אינטרנט נלהבת. עם זאת, המשנה לראש הממשלה נשא נאום על חשיבות האינטרנט ב-Le Web 3, כנס גדול בצרפת שמשך אליו בלוגרים מכל אירופה. "האינטרנט שחרר אותנו מהצורך לזכור דברים, המטרה של בני אדם היא לא לזכור אלא ליצור, לדמיין ולגלות", אמר.



בנאום ארוך שהתפרש על פני מגוון נושאים הוסיף פרס ואמר, כי הטכנולוגיה עוזרת בניתוץ הגבולות ובצמצום תפקידן של ממשלות. לדבריו, ככל שטכנולוגיות ורעיונות הופכים למקור עושר עבור יחידים ומדינות, הממשלות משפיעות פחות. "היום אדם יכול להקים מדינה כלכלית משלו", הוסיף פרס. לדבריו, כל חברה גדולה הופכת בסופו של דבר לציבורית, והוא מביא כדוגמה את תקציבה של גוגל, הגדול יותר מהתקציב של כל מדינה במזרח התיכון, "ברגע שאתה הופך לציבורי אתה מקבל אחריות", הסביר פרס.



לגבי האינטרנט אמר פרס שמדובר בעידן חדש לבני האדם, ופנה אל באי הכנס: "אתם המיילדים של הדור החדש. הוא יגיע גם לאפריקה ולמזרח התיכון, אך זה לא ייקח לו רק 9 חודשים". עכשיו רק נותר לראות, אם בעקבות בנימין נתניהו יפתח גם פרס בלוג אישי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully