וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: גילת עולה בכ-2%

שירלי יום-טוב

14.12.2006 / 16:47

גילת אמורה להשלים הלילה הנפקה נוספת של מניות. הנאסד"ק עולה ב-0.3%. אומריקס נותרת ללא שינוי

בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים קלות. מדד נאסד"ק עולה ב-0.3% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.1%. בקרב המניות הישראליות נותרת אומריקס ללא שינוי וגילת מוסיפה 1.9%. שתי החברות צפויות להשלים הלילה הנפקה נוספת של מניות בנאסד"ק. טבע עולה ב-0.1%.

סקירת טרום מסחר

שבועיים לפני סוף השנה מתחילה וול סטריט לדשדש, ומה שנראה כעת הוא סיום חלוש לשנה מצוינת, עם תשואות דו ספרתיות במדדים המובילים. אתמול נותרו המדדים כמעט ללא שינוי, ובשעה זו החוזים מצביעים על פתיחה בירידות קלות במדדים המובילים.

הגורם המעיק היום הוא עלייה חדה יחסית - של דולר שלם - במחירה של חבית נפט, לרמה של כ-62.4 דולר, בשל מהלך של ארגון אופ"ק, שהחליט על קיצוץ תפוקת הנפט בחצי מיליון חביות ליום, החל מפברואר הקרוב. עלייה במחיר הנפט נחשבת כגורם מפריע לשוק המניות, בגלל שהיא נקשרת בעלייה ברמת ההוצאות של חברות ופגיעה ברווחיותן.

הלילה צפויות להתקיים שתי הנפקות של חברות ישראליות - גילת ואומריקס. חברת פתרונות התקשורת הלוויינית, גילת, תרצה לסיים הלילה הנפקה רביעית בנאסד"ק ולגייס 71 מיליון דולר על פי מחירה הנוכחי. בעלת המניות הגדולה שלה, קרן יורק, תצטרף בהצעת מכר של עוד 2.33 מיליון מניות בשווי של כ-20 מיליון דולר. גילת זינקה כ-50% מתחילת השנה והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-340 מיליון דולר.

אומריקס (סימול: OMRI), המפתחת מוצרים ביולוגיים ליצירת נוגדנים ולעצירת דימומים במהלך ניתוח, רוצה לגייס כ-86 מיליון דולר (על פי מחירה הנוכחי של המניה בנאסד"ק - 33.1 דולר). במסגרת ההנפקה תמכור אומריקס 1.5 מיליון מניות, ואילו מייסד החברה ומנהלה, רוברט טאוב, יצטרף בהצעת מכר של 750 אלף מניות.

אומריקס מממשת את הכלל השחוק ביותר בוול סטריט, לפיו מגייסים כשאפשר ולאו דווקא כשצריך. החברה הונפקה לראשונה בנאסד"ק רק לפני כחצי שנה - באפריל האחרון - לפי מחיר של 10 דולר למניה, וזינקה מאז ב-230%, היישר למקום השני ברשימת ההנפקות הטובות של 2006.

חיים שני, מנכ"ל חברת נייס, התראיין לרשת בלומברג ואמר כי "כחלק מהאסטרטגיה שלנו, נמשיך לבצע רכישות של חברות כדי להאיץ את הצמיחה האורגנית ולחזק את הנוכחות בשווקים בהם אנו פועלים. ההעדפה היא לרכוש חברות בסקטור הבטחוני".

מדיניות הרכישות האגרסיווית של נייס בשנים האחרונות מוכיחה את עצמה: נייס נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר בעקבות זינוק של כ-30% בשנה האחרונה. החברה צפויה לסיים את 2006 עם הכנסות של 418-413 מיליון דולר, ותחזית ראשונה ל-2007 מדברת על הכנסות של 500-485 מיליון דולר. לנייס היו בסוף הרבעון השלישי כ-245 מיליון דולר בקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully