וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המיליארדר דיוויד גפן הציע 2 מיליארד דולר עבור העיתון "לוס אנג'לס טיימס"

סוכנויות הידיעות

14.12.2006 / 22:03

המו"לית טריביון, שבבעלותה העיתון, מעדיפה עם זאת להימכר כמקשה אחת



המיליארדר דיוויד גפן הגיש הצעת רכש בסך 2 מיליארד דולר עבור העיתון "לוס אנג'לס טיימס", אולם בעליו של העיתון, טריביון (סימול TRB), מו"לית העיתונים השנייה בגודלה בארה"ב, סירבה לקבל או לדחות את ההצעה, בשל העדפתה להימכר כמקשה אחת. כך לדברי מקורות המקורבים למצב - דיווח אתר האינטרנט של העיתון "לוס אנג'לס טיימס". מניית טריביון יורדת ב-2.4% במסחר בוול סטריט.



בחודש יולי דיווח העיתון "לוס אנג'לס טיימס" כי גפן, ביחד עם המיליארדרים אלי ברואד ורון ברקל (המשמש כמנכ"ל חברת ההשקעות יוקאיפה) התעניינו בנפרד ברכישת העיתון.



טריביון - שבבעלותה נמצאים עיתונים כדוגמת "לוס אנג'לס טיימס", "שיקגו טריביון" (אין קשר ל"הראלד טריביון"), ו"ניוזדיי" הניו יורקי, כמו גם 25 תחנות טלוויזיה וקבוצת הבייסבול שיקגו קאבס - הודיעה בחודש ספטמבר על הקמת ועדה מיוחדת של דירקטורים עצמאיים לבחינת אפשרויות ליצירת ערך עבור בעלי המניות. בכך, סללה את הדרך לאפשרות של מכירת החברה או חלק מנכסיה, או השתלטות של ההנהלה עליה.



החלטת מועצת המנהלים היתה צעד שנועד לרצות את משפחת צ'נדלר - בעלת המניות השנייה בגודלה של טריביון, עם נתח של 12% בחברה - אשר קראה בחודש יוני לפיצול החברה. משפחת צ'נדלר - המיליארדרים שבעבר היו הבעלים של "לוס אנג'לס טיימס" - האשימה בחודשים האחרונים את הנהלת טריביון, באסטרטגיה כושלת של שילוב עיתונים ותחנות טלוויזיה מקומיות, אשר לא העלתה תוצאות טובות בתחרות הקשה בענף.



טריביון רכשה את "לוס אנג'לס טיימס" בשנת 2000. עם זאת, לאחרונה נרשמה הרעה ביחסים בינה לבין העיתון, על רקע תוכניות טריביון לקצץ את כוח העבודה של העיתון בגלל הירידה בהכנסותיו, והעורך בפועל של העיתון, דין בקיי, נאלץ להתפטר היום מתפקידו על רקע הסכסוך.



המאבק בין עורך העיתון לבעלים משקף את המאבק בין מערכות העיתונים למועצות המנהלים של החברות המחזיקות בהן. האינטרסים של שני המחנות מנוגדים: מערכות העיתונים רוצות לשמר את איכות העיתון, ואילו מועצות המנהלים דואגות לשיפור התוצאות הכספיות של החברות.



» לא מספיקים להתעדכן בחדשות? ל-TheMarker יש את הפתרון


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully