וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית AMD זינקה ב-13% בוול סטריט בעקבות תחזית חיובית של יצרנית השבבים

TheMarker

14.12.2006 / 22:58

(עדכון) החברה צופה כי שולי הרווח הגולמי יגיע ל-50% בשנה הבאה



איי.אם.די (סימול AMD), יצרנית השבבים למחשבים אישיים השנייה בגודלה בעולם אחרי אינטל, צופה גידול של 20% במכירות השבבים בשנה הבאה - שיעור צמיחה כפול מהצפוי לשוק כולו. מניית AMD זינקה ב-12.8% במסחר בוול סטריט, לאחר שמתחילת השנה ועד לזינוק של היום נפלה ב-26%. סמנכ"ל הכספים של AMD, רוברט ריווט, העריך כי שולי הרווח הגולמי של החברה צפויים לעלות לרמה של כ-50% בשנת 2007, לעומת ממוצע של 47% בארבעה הרבעונים החולפים.



AMD, אשר השלימה בחודש אוקטובר את רכישת יצרנית שבבי הגרפיקה ATI, תמורת 5.4 מיליארד דולר, דיווחה על זינוק של 77% ברבעון השלישי הודות להמשך הגדלת נתח השוק שלה, על חשבון מתחרתה הגדולה אינטל.



החברה רשמה רווח נקי של 134 מיליון דולר ברבעון השלישי, או 27 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 76 מיליון דולר, או 18 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הכנסות AMD ירדו ב-13% לעומת הרבעון המקביל, ל-1.33 מיליארד דולר, בעקבות הספין אוף של חטיבת שבבי הזיכרון שלה, בשנה שעברה.



יצרנית השבבים נגסה בשנה החולפת בהתמדה בנתח השוק של אינטל (סימול INTC) - מתחרתה הגדולה בשוק מעבדי המחשבים. ברבעון הראשון של השנה הגדילה AMD את הנתח שלה בשוק השבבים למחשבים, המגלגל 35 מיליארד דולר בשנה, ליותר מ-20% - לראשונה זה יותר מארבע שנים. AMD הורידה את מחירי השבבים למחשבים אישיים כדי להתחרות עם אינטל.



במהלך הרבעון השלישי הודיעה לנובו הסינית, יצרנית המחשבים האישיים השלישית בגודלה בעולם, כי תתחיל להתקין מעבדים של AMD בחלק ממחשביה. דל (סימול DELL), יצרנית המחשבים האישיים הגדולה בעולם, הודיעה באוגוסט על הרחבת השימוש בשבבים של AMD במחשביה. ההתקדמותה של AMD ניכרת במיוחד בשוק המעבדים לשרתים. החברה מוכרת כעת יותר מרבע מהמעבדים לשרתי x86 בעולם, לפי נתוני מרקורי ריסרץ'.



עם זאת, אינטל החלה להשיב מלחמה. בחודש אוגוסט השיקה אינטל את השבב החדש טולסה (Tulsa) ממשפחת שבבי Xeon, אשר מיועד לשימוש במערכות שרתים המשתמשות בארבעה שבבים לפחות - שוק שבו האופטרון של AMD הצליח מאוד. מספר אנליסטים אף הזהירו כי המלחמה שמשיבה אינטל החלה לתת את אותותיה בתוצאות הכספיות של AMD. לדבריהם, אזהרת הרווח שפירסמה החברה ברבעון שעבר, היתה הסימן הראשון לכך.



המאבק בין אינטל ל-AMD עבר גם לפסים משפטיים. בשנה שעברה תבעה AMD את אינטל, בטענה כי זו הפרה את חוקי ההגבלים העסקיים על ידי כך שהשתלטה על השווקים של מעבדים מסוימים באמצעות שיטות לא תחרותיות, ובכך מנעה מלקוחות גדולים לקנות מוצרים של AMD.



» לא מספיקים להתעדכן בחדשות? ל-TheMarker יש את הפתרון


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully