וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם באל על: המשבר עם החרדים גורם להפסד של כמיליון שקל ביום

הארץ

15.12.2006 / 8:03

טרם הוכרז רשמית על חרם חרדי; אל על מגבירה את מאמצי השיווק של מבצעים המיועדים לציבור החילוני



מאת יאיר אטינגר וזוהר בלומנקרנץ

המשבר שפרץ לפני שבועיים בין אל על לרבנים החרדים, מתחיל להשפיע על החברה. גורם בחברה מסר שהפסדי אל על מוערכים בכמיליון שקל ליום וזאת למרות שטרם הוכרז רשמית על חרם חרדי. במקביל, מגבירה אל על את מאמצי השיווק של מבצעים המיועדים לציבור החילוני. שלשום בלילה נפגש מנכ"ל אל על, חיים רומנו עם חברי ועדת הרבנים למען השבת, אך בפגישה לא הושגה התקדמות.



המשבר פרץ לפני שבועיים בעקבות החלטת אל על להוציא לאחר כניסת השבת כמה טיסות שעוכבו בזמן השביתה במשק. ועדת הרבנים למען השבת, המייצגת את כל החוגים החרדיים, דורשת מאל על למנות רב בעל זכות וטו, שיכריע בהחלטות עתידיות של ההנהלה להוציא טיסות חריגות בשבת.



הצדדים דיווחו שהפגישה שלשום היתה ב"אווירה חיובית יותר", על רקע ההוראה שפרסמו שלשום הרב יוסף שלום אלישיב והאדמו"ר מגור לוועדת הרבנים "לעשות הכל" כדי להשיג הסכמה. המנכ"ל רומנו הצהיר בישיבה, שאל על מייחסת חשיבות רבה לציבור הלקוחות החרדי שלה ו"תעשה הכל כדי שימשיך לטוס".



בציבור החרדי מתקיים עתה חרם הלכה למעשה, למרות שטרם הוכרז עליו רשמית. רבנים מורים לפונים אליהם שלא לטוס באל על והעיתונים החרדיים מבליטים שאדמו"רים ורבנים מישראל ומחו"ל בחרו לטוס בחברות זרות. חברת "אייר קנדה" פרסמה שלשום מודעה בעיתון "יתד נאמן", בה הבטיחה הטבות לנוסעים ו"אפשרות להזמין ארוחות גלאט כשר".



ועדת הרבנים כינסה אמש בירושלים מפגש של סוכני נסיעות חרדים מכל הארץ כדי להסביר את מצב המו"מ. מזכיר הוועדה, יצחק גולדקנופף, אמר כי "לא ביקשנו כסף, לא ביקשנו כלום, ביקשנו את מה שתנובה עושה כשהיא רוצה הכשר".



בירושלים הופצה אתמול בשכונות החרדיות מודעה הקוראת לרבנים לדרוש גם את ביטול הקרנת הסרטים במהלך הטיסות. ועדת הרבנים מסרה שלא תדון בנושא כעת, אך ייתכן שנושאים נוספים הקשורים לתנאי הטיסה של חרדים באל על, יועלו בשלב מאוחר יותר.



באל על, שנערכת לירידה אפשרית במספר החרדים שיטוסו אצלה, מגבירים את מאמצי השיווק בציבור החילוני. החברה תתחיל היום בשיווק חבילות מוזלות לזוגות ליעדים באירופה. ל"הארץ" נודע, כי חברת התעופה הקצתה למבצע כ-3,500 כרטיסים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully