וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסדיים דורשים להוריד את קיבוץ חצור על ברכיו ולוותר על אחזקתו בסולבר

יורם גביזון

15.12.2006 / 9:20

אסיפת בעלי איגרות החוב נדחתה, לאחר שהגופים המוסדיים סירבו לשלם את המחיר על הכישלון הניהולי של הקיבוץ



קיבוץ חצור כשל בניסיונו לחלץ את סולבר, החברה שהנפיק בתחילת ינואר 2004, מהמשבר הפיננסי שאליו נקלעה מבלי לאבד אחזקה משמעותית. שלשום נדחתה בשבוע אסיפת בעלי איגרות החוב מסדרה א' וב' שהיתה אמורה לאשר את ההסדר שהציע הקיבוץ. האסיפה נדחתה לאחר שהגופים המוסדיים סירבו לשלם את המחיר על הכישלון הניהולי של הקיבוץ. סולבר מייצרת שמן סויה, מוצרי חלבון מסויה וכוספא שמשמשת כמרכיב בתערובת לבעלי חיים ומהווה תוצר לוואי למיצוי שמן מפולי סויה.



סולבר שבשליטת קיבוץ חצור הציעה הסדר לבעלי איגרות חוב, שישתלב בהנפקת מניות לקרן פייט ולמבטח שמיר. סולבר, שחייבת 194 מיליון שקל לבעלי איגרות החוב, הציעה לתת בעלי איגרות החוב 100 מיליון שקל במזומן ו-3.15 מיליון מניות בהקצאת ובהעברת מניות מקיבוץ חצור. התמורה הכוללת לבעלי איגרות החוב, על פי מחיר המניה, היתה 128 מיליון שקל, כלומר לוותר על 34% מהחוב.



פירעון החוב היה אמור להיות מהקצאת 49% ממניות החברה, בדילול מלא לקרן פייט ולמבטח שמיר תמורת 80 מיליון שקל ומגיוס של 20 מיליון שקל על ידי סולבר עצמה. אם היתה מתקבלת הצעת הקיבוץ היו בעלי האג"ח מחזיקים ב-9.4% מהחברה, קרן פייט ומבטח שמיר ב-49% וקיבוץ חצור ב-30.6% מהמניות. אלא שבעלי איגרות החוב, בהם חברת אנליסט, חושבים שעל קיבוץ חצור לשאת בנתח משמעותי הרבה יותר מהאחריות לכישלון הניהולי ולא להפיל אותה עליהם.



פחות משלוש שנים לאחר שגייסה 265 מיליון שקל בהנפקת מניות, אופציות ואיגרות חוב, מתקשה סולבר להתמודד עם חוב של 376 מיליון שקל, שמתוכו 182 מיליון שקל לבנקים ולבעלי איגרות החוב. זאת, לאחר שצברה הפסד של 67 מיליון שקל מתחילת 2004. רואי החשבון של החברה הטילו ספק משמעותי בקיומה כעסק חי אם לא תגיע להסדר המשולב עם בעלי איגרות החוב ותצרף את פייט ומבטח שמיר כמשקיעים.



בעלי איגרות החוב מבקשים מהקיבוץ עוד 4.645 מיליון מניות שיורידו את אחזקותיו ל-15% ויגדילו את אחזקותיהם ל-23% ממניותיה של סולבר, בדילול מלא. מימוש דרישה זאת יפחית את הוויתור על החוב מצדם של בעלי איגרות החוב ל-12% בלבד.



מקורבים לסולבר מעריכים שהדרישה אינה קבילה על הקיבוץ ושאם בעלי איגרות החוב יעמדו על דרישותיהם עלול אחד הבנקים הקטנים הנושים בחברה לדרוש מבית המשפט למנות מינוי כונס מפעיל לחברה. במקרה כזה, בעלי איגרות החוב, שבניגוד לבנקים, אינם מחזיקים בביטחונות לחובם, עלולים לאבד את כל כספם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully