וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: לא מתגבש פתרון להלנת השכר

חיים ביאור

15.12.2006 / 9:55

לדברי עו"ד דורית טנא-פרצ'יק, המדינה מספקת פתרונות נקודתיים בלבד



"למרות דרישת ההסתדרות להגיע לפתרון שלם של משבר השכר ברשויות המקומיות, לא נראה שמתגבש פתרון אמיתי לתופעה הנפסדת של הלנת השכר ואי העברת כספים לקופות הגמל ולקרנות הפנסיה וההשתלמות של עובדי הרשויות". כך נאמר במסמך שהעבירה אתמול לבית הדין הארצי לעבודה ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד דורית טנא-פרצ'יק.



במסמך טוענת עו"ד טנא-פרצ'יק כי "נדמה שללא החרב המתהפכת של השביתה, המדינה תוסיף בדיווחיה החלקיים, תוך מתן פתרון נקודתי באשר לרשות מקומית זו או אחרת. בעוד ששכר אוקטובר משולם לעובדים ברשויות באיחור ניכר, לחלק מהעובדים כבר נוצרה הלנת שכר חדשה עבור חודש נובמבר".



בהסתדרות הוחלט לקיים שביתה נוספת במגזר הציבורי אם בעקבות הדיון הצפוי בבית הדין הארצי לא יימצא פתרון לבעיית העיכובים בתשלום השכר והתנאים הנלווים לעובדי הרשויות המקומיות.



יצוין, כי בית הדין לא אסר על ההסתדרות, בישיבתו האחרונה לפני שבועיים, מלקיים שביתה או עיצומים על רקע הלנת השכר.



לפי המסמך של טנא-פרצ'יק, מבין 21 הרשויות המקומיות שמשרד הפנים אומר כי הועבר אליהן סיוע כספי כדי שישלמו את חובות השכר לעובדיהן, 18 רשויות לא פרעו חובות אלה לעובדים. מדובר בנצרת, שעב, איכסאל, זרזיר, בקה אל גרביה-ג'ת, ג'דידה מכר, חצור הגלילית, זמר, עילבון, רהט, שיבלי, מעיליא, טמרה, ג'יסר א-זרקא, ירכא, כפר קנא, קרית גת ודליית אל כרמל. שלוש הרשויות ששילמו את חובן לעובדים הן אעבלין, בית שאן וטורעאן.



במסמך נאמר כי הממשלה לא דיווחה לבית הדין על המתווה לפתרון בעיית תשלום השכר ב-12 רשויות מקומיות המוגדרות כ"חריגות", בגלל שחשבונות הבנק שלהן מעוקלים. עוד נאמר במסמך כי לא הועברו דיווחים גם על תשלומי השכר בשמונה רשויות אחרות, שאינן מוגדרות כ"חריגות". עוד אומרת טנא-פרצ'יק כי מעבר לאי תשלום השכר, קיימות רשויות שלא העבירו לעובדיהן הפרשות לקופות ולקרנות, ביניהן עיריית גבעתיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully