וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזיות מנוגדות על כיוון הבורסה עד סוף השנה

שרון שפורר

15.12.2006 / 10:38

בפועלים ממשיכים לראות נטייה לעליות קלות. בלאומי נצמדים להערכה שהראלי הגיע לקיצו

שני הבנקים הגדולים ממשיכים לשמור כל אחד על דעתו באשר לכיוון שוק המניות בשבועות שנותרו עד סוף השנה: בבנק לאומי מעריכים כי הראלי של סוף השנה בבורסה המקומית נמצא לקראת סיום וממליצים להקטין חשיפה לשוק המניות המקומי, ואילו בבנק הפועלים מאמינים כי שוק המניות ישמור על רמתו הנוכחית, תוך נטייה לעליות שערים קלות עד סוף השנה.

בעוד שבבנק לאומי מסבירים את התחזית בחשש ממימושי רווחים לקראת סוף השנה, כלכלני הפועלים מתבססים לדבריהם על מספר גורמים: פרמטרים כלכליים חיוביים, רוח גבית מהשווקים בחו"ל, רמות המכפילים בשוק שעודן סבירות, אפקט דצמבר, והתשואות הנמוכות באפיקי ההשקעה האלטרנטיוויים. הציפייה להמשך הורדת הריבית בישראל על רקע החלשות הדולר והתחזית להמשך מדדים שליליים גם בחודשים הקרובים צפויה אף היא לתמוך בשוק המניות לדעתם.

אבל כמו במקרים רבים, הבנק מגדר עצמו באמצעות סייגים לכל מקרה שלא יהיה: "על מנת לנטרל חלק מהסיכונים הנובעים מרמות המחירים הנוכחיות, ניתן להגן על התיק באמצעות פקודות הגנה מחד (Stop Loss), ורכישת הגנות פיננסיות מאידך (דרך אופציות מעו"ף), וכך להתגונן מפני מימושים בשוק, אם אלו אכן יירשמו".

בשוק הסולידי, ממשיכים בשני הבנקים הגדולים להמליץ על המק"מ. לדברי הפועלים התשואה שלו אינה מגלמת הורדת ריבית ולכן הוא מומלץ. ללאומי המק"מ נראה מעניין, נוכח רמת התשואות, כמו גם השקעה בשחר לטווחים קצר עד בינוני. בבנק הפועלים מסבירים, כי ירידת התשואות באפיק השקלי התאפשרה בעקבות ירידת תשואות בארה"ב והיחלשותו של הדולר מול השקל. גורמים אלו הינם תנודתיים ולכן מגלמים לדעתם רמת סיכון גבוהה. הם ממליצים לנקוט מידה של זהירות, ולהתמקד במח"מ בינוני, אותו ניתן להשיג גם על ידי השקעה בשחר הארוך ברכיב קטן, ושילובו עם אג"ח שקלי במח"מ קצר (מק"מ או גילונים).

בבנק הפועלים סבורים כי בניגוד למק"מ, התרחבות תוספות התשואה בגילונים משקפת חשש מהורדות ריבית. להערכתם, עיוות זה הינו זמני בלבד. בנוסף, מדיניותו המדודה, בעיניהם, של בנק ישראל והמחסור בסחורה, ממשיכים לתמוך באפיק זה ולכן המלצתם לגביו ממשיכה להיות חיובית. עם זאת, התיסוף בשקל והלחצים האינפלציוניים החלשים עלולים להעיב על אפיק זה בטווח הקצר, הם שוב מסייגים.

ההשקעה באפיק הצמוד נראית ללאומי מעניינת לטווח בינוני כמספקת הגנה במקרה של עליית מחירים במשק ובפרט על רקע המחסור הקיים בשוק למכשירים צמודים. בבנק הפועלים מזהירים, לעומת זאת, מסיכון גבוה הגלום בצמודים הקצרים. כלכלני הבנק ממליצים להתמקד בצמודים הבינוניים הארוכים. לדעתם התשואה הריאלית אותה מעניקות האיגרות הצמודות הארוכות מצדיקה השקעה בהן.

לגבי הצמודים הקונצרנים, ממליצים בפועלים להקפיד על דרוג גבוה (AA+ ומעלה), פיזור, ומתן עדיפות לאיגרות של חברות המתאפיינות במינוף נמוך. בלאומי סבורים כי ישנה עדיפות להחזקת איגרות חוב בעלות דירוג גבוה ומח"מ בינוני עד קצר.

ולבסוף, מתייחסים בשני הבנקים לשוק המט"ח, אך בעוד בלאומי נמנעים מלספק תחזית של ממש בעבור שוק זה ומסתפקים ב"הדולר ימשיך להיסחר מול השקל בהתאם למגמות המסחר בעולם ויושפע מהיקף ההשקעות הזרות בארץ", בבנק הפועלים מספקים קצת יותר מספרים: בטווח הקצר הם מעריכים כי הדולר ימשיך וייחלש מול השקל, כשלדעתם רמת התמיכה הבאה נמצאת ב-4.15 שקל. עוד מעריכים בבנק כי נתון שלילי יותר מהצפוי במדד המחירים לצרכן שיפורסם היום יחזק את הציפיות להורדת ריבית קרובה, אם כי לא ברור להם מה תהיה ההשפעה של הורדה אחת נוספת על השקל, לאחר ששתי הורדות הריבית לא סייעו לבלימת התיסוף.

בטווח הארוך, מעריכים בבנק, אנו נכנסים לתקופה של אי ודאות גבוהה. זאת, כשמחד, הדולר צפוי להמשיך ולהיחלש בעולם ובעקבות זאת צפוי לחץ כלפי מטה גם על שער הדולר מול השקל. בנוסף, ישראל ממשיכה להוות יעד אטרקטיווי להשקעות זרות. מאידך, הם מציינים, בעקבות האינפלציה הנמוכה, ההערכות מדברות על הורדות ריבית נוספות בישראל, ככל שיידרש, כך שפער הריביות השלילי צפוי להתרחב. בבנק ממשיכים להמליץ להחזיק רכיב מט"ח בתיק ההשקעות, בשיעור של כ-10%, תוך פיזור למטבעות נוספים כגון האירו והליש"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully