וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עלייה בהובלת חברות הנפט; לונדון עולה ב-0.3%, פרנקפורט ופאריס מטפסות ב-0.4%

הדר תדמור

15.12.2006 / 11:30

מנייתה של יצרנית הסיגריות הבריטית גלאהר יורדת ב-0.4%, בעקבות פרסומים על רכישתה



מגמת עלייה נרשמת בבורסות אירופה, בהובלת מניות מגזר הנפט, לאחר העלייה של מחירי הנפט לשיא של שבועיים. לונדון עולה ב-0.3%, פרנקפורט ופאריס מוסיפות 0.4%.



מניות חברות הנפט באירופה עלו בעקבות העלייה האחרונה במחירי הנפט לשיא של שבועיים, אתמול. מחיר הנפט זינק בקרוב ל-2% ונסגר בשיא של שבועיים בניו יורק, לאחר שארגון אופ"ק החליט על קיצוץ נוסף בתפוקתו, בניסיון לבלום את הירידה במחיר הזהב השחור. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר, נסגרו במחיר של 62.51 דולר לחבית, עלייה של 1.14 דולר או 1.9%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



מחיר החוזים נמוך כעת ב-20% משיא של כל הזמנים - 78.4 דולר לחבית - שרשם בחודש יולי. כעת עולים מחירי החוזים על הנפט למסירה בינואר ב-0.5% ונסחרים במחיר של 62.85 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק.



מניית בריטיש פטרוליום (BP), חברת הנפט הגדולה באירופה, עולה ב-0.8%. מניית רפסול, חברת הנפט הספרדית, עולה ב-0.2%. מניית רויאל דאץ'-של רושמת עלייה של 0.7%. מניית טוטאל מטפסת ב-0.8%.



מנייתה של יצרנית הסיגריות הבריטית גלאהר (סימול GLH.L), המייצרת את הסיגריות בנסון אנד הדג'ס ו-סילק קאט, יורדת ב-0.4%. יצרנית הסיגריות היפאנית ג'פאן טבקו קרובה לרכישתה תמורת קרוב ל-8 מיליארד ליש"ט (16 מיליארד דולר). העסקה עשויה להיות הרכישה הגדולה מעולם שביצעה חברה יפאנית בחו"ל.



מניית חברת אלטדיס, חברת הטבק הגדולה בספרד, עלתה ב-1.4% לאחר שבנק ההשקעות סיטיגרופ העלה את המלצתו למניה ל"קניה" מ"החזק".



» למבט על כל השווקים, הקליקו כאן


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully