וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר קומברס רון חירם התפטר

שירלי יום טוב

16.12.2006 / 22:37

הבורד של קומברס הפך לאמריקאי כמעט כולו . הישראלי היחיד שנותר בבורד הוא רז אלון, המתגורר בארה"ב מזה שנים רבות

רון חירם, יו"ר קומברס ממארס האחרון, התפטר מתפקידו, כך הודיעה חברת קומברס טכנולוג'י אתמול לאחר סיום המסחר בוול סטריט. חירם שימש דירקטור בקומברס בארבע השנים האחרונות, והתמנה ליו"ר לאחר התפטרות קובי אלכסנדר מהתפקיד, בעקבות שערורית האופציות שנחשפה במארס האחרון. חירם כיהן גם כחבר בשלוש ועדות בחברה - תגמול, ביקורת וממשל תאגידי.

במסמך שהגישה קומברס לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) נכתב כי התפטרותו של חירם הוגשה עקב מינוים של חמישה דירקטורים חדשים לחברה באחרונה ובשל התחייבויות אחרות שיש לו.

עם עזיבתו של חירם, הבורד של קומברס הולך ומאבד במהירות את הצביון ישראלי שאיפיין אותו במידה חלקית עד מארס האחרון. בנובמבר מונו חמישה דירקטורים חדשים, כולם אמריקאים, ועוד קודם, ביוני האחרון, הצטרף אמריקאי נוסף - מרק טרל. התקופה הקצרה בה הספיק טרל לשמש כדירקטור אינה מונעת כעת את מינויו ליו"ר החברה. הוא יקבל שכר שנתי של 300 אלף דולר בתפקידו.

לאחר עזיבת חירם, הישראלי היחיד שיישאר בבורד הוא רז אלון, שהיה מנכ"ל זמני ממארס עד נובמבר - אז החליטה החברה לבטל משרה זו. אלון אמנם נושא שם ישראלי, אך הוא חי בארה"ב כבר שנים ארוכות, כך שלמעשה מדובר בבורד אמריקאי לכל דבר, לחברה שהחלה את דרכה בישראל, ומחזיקה בשתי חברות בנות - קומברס ו-ורינט - בהן מועסקים למעלה מ-3,000 ישראלים.

אתמול הודיעה קומברס גם כי קיבלה התרעה נוספת מבורסת נאסד"ק על כך שהיא אינה עומדת בתנאי הסף להמשך מסחר ומועמדת למחיקה. אם תימחק המניה, היא תעבור להיסחר ברשימת הפינק שיטס. ההתרעה מגיעה לאחר שקומברס לא הגישה במועד גם את הדו"ח המורחב לרבעון השלישי. קומברס מאחרת בהגשת הדו"חות כבר כמעט שנה - מאז הדו"ח המורחב לשנת 2005 שהיתה החברה אמורה להגיש במארס.

החברה אינה יכולה להגיש את הדו"חות בגלל שעליה לתקן את רווחיה בדו"חות היסטוריים, ככל הנראה החל מ-1991. קומברס לא רשמה כראוי הוצאות הקשורות בהטבה הגלומה באופציות למנהלים ולעובדים בחברה, מאחר שבאופציות אלו בוצע "בקדייטינג" - שינוי רטרואקטיווי לא חוקי של מועדי הענקתן כדי להגדיל את הרווח ממימושן. בנוסף, ועדה שבודקת כעת את דו"חות החברה מצאה כי בוצעו בדו"חות רישומים לא נכונים של הכנסות והפרשות למס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully