וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא בהשקעות זרים בשווקים התעוררים

17.12.2006 / 8:38

המשקיעים הזרים הזרימו לשווקים המתעוררים 1.65 מיליארד דולר בשבוע האחרון - הסכום הגדול ביותר מאז חודש מאי

לאחר הבריחה ההמונית של המשקעים מהשווקים המתעוררים בעולם, בחודשים מאי עד אוגוסט, נרשמת התעניינות מחודשת של המשקיעים בקרנות של מניות בשווקים אלו. משקיעים הגדילו את חשיפתם לשווקים מתעוררים ב-1.65 מיליארד דולר בשבוע האחרון, הגידול השבועי החד ביותר מאז הנפילה שרשמו הבורסות בשווקים האלה בחודש מאי, לפי נתוני אמרג'ינג פורטפוליו פאנד ריסרץ' (EPFE).

מדד השווקים המתעוררים של מורגן סטנלי קפיטל אינטרנשונל (MSCI) שבר בתחילת החודש את השיא שרשם בחודש מאי. ביום שישי עלה המדד ב-0.6% לרמה של 891 נקודות, לעומת שיא של 881 נקודות שרשם ב-8 במאי בשנה. מדד RTS של בורסת רוסיה זינק מתחילת השנה ב-65%; מדד סנסקס בהודו עלתה ב-45% מתחילת השנה, ומדד בווספה של ברזיל הוסיף 41%.

מתחילת השנה הגדילו משקיעים את החשיפה לשווקים מתעוררים ב-20.8 מיליארד דולר, לעומת גידול של 20.3 מיליארד דולר במהלך שנת 2005 כולה. מאמצע חודש מאי ועד סוף יולי, משכו משקיעים 16.9 מיליארד דולר משווקים מתעוררים, לאחר שבארבעה וחצי החודשים הראשונים של השנה הזרימו לא פחות מ-33 מיליארד דולר לקרנות בשווקים מתעוררים, לפי נתוני EPFR.

ירידה ברחבי השווקים המתעוררים בעולם החלה במאי כאשר משקיעים מכרו מניות, בשל החשש כי העלייה בשיעורי הריבית ברחבי העולם ובארה"ב בפרט יכבידו על הצמיחה הכלכלית. מחירי השיא של הנפט הוסיפו גם הם לחששות בתחילת הקיץ. אך עצירת העלאות הריבית על ידי הבנק הפדרלי והירידה החדה במחירי הנפט מאז השיא שנרשם ביולי - כ-20% - הרגיעו את החששות והחזירו את המשקיעים לשווקים המתעוררים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully