וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דל בסכנת מחיקה מהמסחר בנאסד"ק

17.12.2006 / 12:47

החברה הוזהרה על ידי הבורסה ביום שישי, בעקבות עיכובים בפרסום דו"חותיה הכספיים

דל (סימול DELL), יצרנית המחשבים האישיים השנייה בגודלה בעולם, הוזהרה שלשום על ידי הבורסה כי המסחר במניותיה בבורסת נאסד"ק יופסק. זאת, בעקבות איחור פרסום דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה.

דל הודיעה בחודש שעבר כי תדחה את פרסום דו"חותיה הכספיים לרבעון שהסתיים ב-3 בנובמבר, השלישי של החברה. כעבור שבוע, כאשר פירסמה לבסוף את הדו"חות, הם כללו רק תוצאות כספיות ראשוניות. דל, אשר הודחה באחרונה מהתואר יצרנית המחשבים האישיים הגדולה בעולם על ידי HP (סימול HPQ), מסרה כי לא תספיק להגיש את דו"חותיה הכספיים לרשות ני"ע בארה"ב (SEC) בזמן. דל טרם הגישה ל-SEC גם את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של השנה.

העיכובים בפרסום תוצאותיה הכספיות של דל באו על רקע חקירה של ה-SEC הנוגעת לשגיאות חשבונאיות נגד החברה. בנוסף ל-SEC, גם משרד התובע הכללי של המחוז הדרומי בניו יורק פתח בחקירה כנגד החברה. ועדת הביקורת החשבונאית של החברה אף היא העלתה שאלות לגבי הדו"חות הכספיים של דל.

דל דיווחה בחודש שעבר על רווח תפעולי של 824 מיליון דולר או 30 סנט למניה ברבעון הכספים השלישי. תוצאות החברה עלו ב-6 סנטים מעל תחזיות האנליסטים, אולם היו נמוכות ביחס לרבעון המקביל - שבו הרוויחה 39 סנט למניה. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-14.4 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות האנליסטים. בתקופה המקבילה היו הכנסותיה 13.9 מיליארד דולר.

יצרנית המחשבים הודיעה בחודש אוגוסט כי הרשות לני"ע בארה"ב פתחה בחקירה חשבונאית נגדה. החקירה מתמקדת ברישום הכנסות החברה ובדיווחים פיננסיים אחרים ונמשכת כבר יותר משנה. דל הודיעה בחודש שעבר כי חקירת ה-SEC נגדה הפכה לרשמית ובמקביל דחתה את פרסום תוצאותיה הכספיות בשל סיבוכים חשבונאיים הקשורים לחקירה נגדה.

גם בתחום העסקי החברה לא רוותה נחת. האסטרטגיה שבה החל מייסד ויו"ר דל, מייקל דל, שסייעה להזניק את החברה למקום הראשון במכירות מחשבים אישיים בעולם, חדלה לעבוד עקב הירידה המתמשכת במחירים הקמעוניים של מחשבים אישיים. לדברי אנליסטים, ירידת מחירים זו שחקה את היתרון של דל, שהתבטא במודל המכירות הישירות שלה, מודל שעקף את החנויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully