וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: לחייב את בית הזיקוק באשדוד לספק גז לכל החברות במחיר אחיד

שרון קדמי

17.12.2006 / 13:43

פנה גם לוועדת כלכלה שתאשר את הצו להפחתת רמת הגופרית בבנזין 98



שר התשתיות הלאומיות, בנימין בן אליעזר, פנה היום לוועדת הכספים בכנסת על מנת שזו תאשר תיקון תקנות, אשר יחייבו את בית הזיקוק באשדוד במתן שירות שוויוני במכירת גפ"מ (גז לבישול). במשרד התשתיות ציינו כי יש צורך בתקנות בעקבות פיצול בתי הזיקוק, ובשל אופיו הריכוזי של משק הגפ"מ בישראל. בנוסף, נועדו תקנות אלו למנוע הפליה בין ספקי הגז, ובפרט הפליית ספק הקשור עם בית זיקוק, דבר העלול לפגוע בתחרות במשק הגז. לדברי בן אליעזר, מטרת הצו היא "שמירה על התחרות במשק הגפ"מ לטובת קהל הצרכנים במדינת ישראל".



בהתאם לתקנות, כל בית זיקוק ימכור את הגפ"מ במחיר אחיד לכל צרכניו, ולא יסרב למכור גפ"מ לצרכן מסוים, או יתנה את המכירה בתנאים בלתי מקובלים או שאינם נוגעים לנושאי ההתקשרות. התקנות אוסרות על בתי הזיקוק לקבוע תנאי התקשרות שונים, שנותנים עדיפות ללקוחות מסוימים, או להתקשרויות מסוימות, מסיבות שאינן ענייניות.



המהלך של משרד התשתיות נועד למנוע מצב בו הבעלים של בית הזיקוק באשדוד, חברת פז שהיא גם הבעלים של חברת הגז, פזגז, תפלה לרעה בין חברות הגז השונות הרוכשות את הגפ"מ מבתי הזיקוק. גם הרשות להגבלים עסקיים נתנה ערב המכרז את דעתה בנושא, והגבילה את כמות הגז אותה יכול בית הזיקוק באשדוד למכור בלעדית לפזגז.



בנוסף פנה בן אליעזר לוועדת הכלכלה בכנסת, על מנת שתאשר את הצו הקובע שיש להפחית את רמת הגופרית בבנזין 98 מ-50 מיליגרם גופרית לקילוגרם, ל-10 מיליגרם גופרית לקילוגרם. במשרד התשתיות ציינו, כי הוראה זו הינה חלק מן המהלכים הננקטים בשנים האחרונות למעבר לשימוש במוצרי דלק "נקיים" לתחבורה, והיא תואמת את ההנחיות האירופיות לרמת הפליטות, המוגדרות במסמך הידוע בשם יורו-4 - תקן אירופי המגדיר ומגביל את כמות המזהמים הנפלטים מכלי רכב המונעים בדלקים שונים.



במשרד ציינו עוד, כי בקרוב צפוי בן אליעזר לחתום על ביטול השימוש בדלק 96. כמו כן פועל מנהל הדלק במשרד התשתיות הלאומיות, בשיתוף משרד האוצר ובמסגרת ועדת מיסוי ירוק, לשילובם של דלקים ירוקים במשק האנרגיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully