וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר שחקן רביעי מהפועל ב"ש: שוער הקבוצה, אסי רחמים, חשוד במעורבות בפרשת הטיית המשחקים

משה בוקר

17.12.2006 / 15:17

ככל הידוע, רחמים אינו חשוד בהטיית משחק אלא בכך שידע על כך ולא דיווח לראשי קבוצתו





המשטרה עצרה היום (ראשון) את שוער הפועל באר שבע אסי רחמים בחשד למעורבות בפרשת הטיית משחקי כדורגל לצורך הימורים. רחמים הוא שחקן רביעי מהפועל באר שבע שחשוד בפרשה. אתו נעצר גם יניב לוי מהפועל מרחבים. ככל הידוע, רחמים אינו חשוד בהטיית משחק אלא שידע על כך ולא דיווח לראשי קבוצתו.



שלשום נעצרו שחקני הפועל באר שבע מיקי עטיה, אביתר אילוז ויחיאל צגאי שהודו כי קיבלו כסף כדי להטות את תוצאת המשחק מול הפועל רעננה. בסוף השבוע נערכו בהתאחדות לכדורגל התייעצויות רבות. נקבע כי המשחק המדובר, שהיה אמור להיערך אתמול, יידחה, מתכוונים בהתאחדות לבצע שני מהלכים: הקמת יחידת חוקרים עצמאית קבועה שתפעל באופן סמוי כדי לאתר פעילות לא כשרה, וזימון שחקנים חשודים לבדיקות פוליגרף. על פי תקנון ההתאחדות, שחקן שיסרב לבדיקת פוליגרף לא יוכל לשחק.



"נוציא כל סכום שיידרש כדי להקים את היחידה המיוחדת, שתפעל כל יום במשך כל השנה", הבהירו אתמול בהתאחדות, שטרם החליטה אם החוקרים יעבדו דרכה או דרך חברת החקירות שעובדת עמה, ויצמן-יער. "נפנה גם לטוטו", הוסיפו בהתאחדות, "כדי שישתתף אתנו במימון".



הכסף הוכנס לכיס



הפרשה התפוצצה לאחר אימון הבוקר שלשום של הפועל ב"ש. עטיה התוודה בפני עוזר המאמן, שרון אביטן, כי יום קודם גורמים עבריינים יצרו עמו קשר, נפגשו אתו ושילמו לו 20,000 שקל כדי שלא יתאמץ מול רעננה. השחקן סיפר כי לא רצה לקבל את הכסף, אבל האנשים דחפו לו בכוח את השטרות לכיס ואיימו על חייו. כמו כן נאמר לו כי שישה שחקנים אחרים מקבוצתו כבר מכרו את המשחק, ולכן הוא בסך הכל "צריך לא להתאמץ". בקבוצה העריכו כי עטיה ניגש להתוודות בגלל שהתפוצצה פרשת אושרי לוי, בעקבותיה הוחלט לשלוח חוקרים סמויים לכל המשחקים.



עטיה, שידע כי גם אילוז (15,000 שקל) וצגאי (10,000 שקל) קיבלו כסף, לא חשף זאת בפני אביטן, אבל כמה דקות לאחר מכן התקשר למועדון אביו של עטיה וסיפר על כך. "זה חמור מאוד ששחקנים נפגשו עם אותם גורמים וקיבלו כסף בלי לעדכן אותנו", אמר גורם בכיר בקבוצה. "אנחנו לא נמצאים בשיקגו, הם בכלל לא היו צריכים ללכת לפגישה".



בהמשך סיפרו לאנשי הקבוצה שני שחקנים נוספים, שרון עמר ותומר אליהו, כי גם להם הוצע שוחד על ידי גורמים אנונימיים. לדבריהם, הם סרבו לקבלו. אביטן מסר את המידע ליו"ר אלי זינו ולמאמן גילי לנדאו, שמיהרו למסור עדות במשטרה.



עטיה, אילוז וצגאי מיהרו מצדם לשבת יחד ולדון בצרה אליה נקלעו. במהלך אותה שיחה קיבלו השלושה טלפון מהמשטרה והתבקשו להגיע לחקירה בתחנה. בסיום החקירה הוחלט לעצור אותם בגין חשד לקבלת שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע, ואמש האריכה שופטת בית משפט השלום בב"ש, יעל רז לוי, את מעצרם בארבעה ימים נוספים, למרות שהמשטרה ביקשה להשאיר אותם במעצר לעוד 11 ימים בטענה ששחרורם עשוי לשבש את החקירה.



עורכי דינם של השלושה התנגדו להארכת מעצרם, בטענה כי השחקנים עצמם הם אלה שחשפו את הפרשה. בנוסף הם טענו כי העבירה לא בוצעה והכסף אף ניתן למשטרה. עורך דינו של עטיה, איתי יצחקי, טען כי השחקן הוא זה שהביא את הפרשה לידיעת הנהלת הקבוצה, ולכן לא ראוי שייענש. מור סיון ושמעון תורג'מן, עורכי דינם של צגאי ואילוז (בהתאמה), טענו כי השחקנים אויימו וברגע שהיתה להם הזדמנות, הם שיתפו פעולה עם המשטרה.



עו"ד סיון: "צגאי מרגיש נבגד. בכלל, שלושתם מרגישים שהם לא באים על שכרם. הם רצו להוציא את האמת לאור ובסוף מצאו את עצמם בתא המעצר. התחושות הן קשות, חבל שכך מתייחסים לאנשים שרצו לחשוף את האמת. הם מרגישים שעירים לעזאזל, כי הם אויימו ודחפו להם כסף לכיס. זימנו אותם לפגישה באמתלת שווא, וכשהם רצו להחזיר את הכסף, אותם גורמים פליליים רק החריפו את האיומים".



עו"ד תורג'מן הוסיף: "השחקנים נקלעו לסיטואציה שהם לא אחראים לה. גורמים מפוקפקים אילצו אותם לקחת כסף. הם לא לקחו, הם קיבלו. השחקנים לא התכוונו לבצע עבירה של הטיית משחק, וההוכחה לכך היא שהם הודיעו לצוות המקצועי".



אדם נוסף נעצר בחשד שנתן את השוחד ואיים על השחקנים. צו איסור פרסום הוטל על זיהויו, ומעצרו הוארך בשישה ימים. המשטרה טוענת שצפויים מעצרים נוספים.



במהלך סוף השבוע זומנו לחקירה כל השחקנים האחרים שהיו אמורים לפתוח במדי הפועל ב"ש מול רעננה.



בלי ערך ספורטיווי



במסיבת עיתונאים שערך אתמול הסביר זינו כי ביקש מההתאחדות לבטל את המשחק,
"כי הוא איבד ערך ספורטיווי". אחר כך הוסיף היו"ר: "מבחינה תדמיתית, הפועל ב"ש תינזק בטווח הקצר, אולם בראייה ארוכת טווח עשינו את חובתנו בעצם הדיווח למשטרה".



לנדאו הוסיף במסיבת העיתונאים: "אני מרגיש זיפט. אחרי שהקבוצה היתה במומנטום, נקלענו לסיטואציה מגעילה. אנחנו לא מתכוונים להרים ידיים במישור המקצועי ונעשה הכל כדי לשמור על ההישגים שלנו".



יו"ר ההתאחדות, איצ'ה מנחם, אמר אתמול: "ניתן למשטרה לסיים את החקירה, ואני מקווה שזה יקרה במהירות. פעלנו נכון שביטלנו את המשחק. אני מקווה מאוד שבמדובר באירוע יחיד ולא במגיפה. לא ראיתי תלונות נוספות מצד קבוצות או שחקנים ואני לא פועל על פי שמועות. כל מי שיש לו מידע רשאי למסור אותו להתאחדות ולמשטרה, ולא נהסס להעניש בחומרה שחקנים, אם יתברר שעברו עבירה".



לאחר ביטול המשחק הוחלט בטוטו כי הפרס הראשון השבוע יירד מ-40 מיליון שקל לעשרה מיליון בלבד. על פי תקנון מועצת ההימורים, כאשר משחק מתבטל לא בגלל מזג האוויר, או כאשר משחק לא מגיע לסיומו, לא ניתן להעביר פרסים ממחזורים קודמים. לכן 30 מיליון השקלים שעברו מהמחזורים הקודמים יחולקו בעוד שבועיים, אז ייערך המחזור הבא.



משרד הספורט מתכוון לכנס דיון דחוף עם ראשי ההתאחדות, הטוטו ונציגי הקבוצות. מנכ"ל המשרד, איתן ברושי, מסר: "אני מקווה שהמשטרה תזרז את החקירה ותסיים אותה בקרוב. יש לשקול הקפאת משחקים, אם יהיו התפתחות בחקירה".



הביתה בגלל ספק



פרשת הפועל ב"ש השכיחה את שחרורו של אושרי לוי מהפועל כפ"ס בגלל החשד לאי כשרות משחקו מול מכבי חיפה. היום יגיעו למשרדי ויצמן-יער הבעלים של הקבוצה, אלי טביב, והמאמן אלי אוחנה כדי למסור עדות. "הפרשה התחילה כבר מול בית"ר ירושלים ומ.ס. אשדוד", אמר אתמול טביב, "אבל לא האמנתי ששוער ימכור משחק. אחרי שהפסדנו לבית"ר, דיברתי עם אוחנה וגם הוא אמר לי שלא יכול להיות ששחקן כדורגל יעשה דבר כזה. בינתיים אלי קיבל שיחות טלפון אנונימיות בהן נאמר לו שאושרי מכר לכאורה את המשחק. אחרי המשחק מול חיפה נקלענו למצב שבו היינו חייבים לבדוק את הנושא".



טביב טוען כי בבדיקת הפוליגרף נמצא לוי דובר שקר, מה שגרם לשחרורו מהקבוצה. "בבדיקה שאלו אותו אם הוא מכר את המשחק מול חיפה", הוסיף טביב, "הוא ענה שלא, אבל הפוליגרף הראה שהוא דובר שקר. אחר כך הוא הלך לבדיקה פרטית, שם הוא יצא דובר אמת, אבל בגלל הספק שלחנו אותו הביתה".



אוחנה סיפר כי לפני המשחק מול חיפה הגיעו לאוזניו שמועות בנושא, "אבל לא רציתי להאמין שזה נכון. אנחנו לא חוקרים, אבל ברגע שהיה לנו ספק והתוצאות בבדיקה לא יצאו כמו שרצינו, העדפנו לחתוך. אני מקווה בשבילו שהוא לא קשור לכל העניין הזה. שהמשטרה תחקור, ומי שיימצא אשם שיישב בכלא. בתור מאמן ושחקן עבר אני בכלל לא רוצה לחשוב שיש דברים כאלה בספורט".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully