וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות סין בשיא כל הזמנים: בורסת שנגחאי זינקה ב-96% מתחילת השנה, בורסת שנזן קפצה ב-89%

TheMarker

17.12.2006 / 14:12

שווי השוק הכולל של החברות הנסחרות בשתי הבורסות נסק ל-945 מיליארד דולר; העליות בבורסות סין נרשמו על רקע שובם של המשקיעים הזרים לשווקים המתעוררים בעולם



בורסת שנגחאי, הבורסה הגדולה ביותר בסין, נסגרה ביום שישי בשיא של כל הזמנים, זה היום השני ברציפות. זאת, לאחר שביום חמישי שברה שיא קודם שרשמה בחודש יוני 2001. מתחילת השנה, השלימה הבורסה זינוק של 96%. בורסת שנזן, הבורסה השנייה בגודלה בסין, נסגרה אף היא בשיא של כל הזמנים, וקפצה מתחילת השנה בקרוב ל-89%. שווי השוק הכולל של החברות הנסחרות בשתי הבורסות יותר מהוכפל מתחילת השנה ל-945 מיליארד דולר, לעומת 411 מיליארד דולר בסוף שנת 2005. מדד H, הכולל מניות של חברות סיניות הנסחרות בבורסת הונג קונג שבהן מותר למשקיעים זרים להשקיע, עלה ב-69% מתחילת השנה.



העליות בבורסות סין נרשמו על רקע שובם של המשקיעים הזרים לשווקים המתעוררים בעולם, לאחר הבריחה ההמונית של המשקיעים בשווקים אלו בחודשים מאי עד אוגוסט. מדד השווקים המתעוררים של מורגן סטנלי קפיטל אינטרנשונל (MSCI) שבר בתחילת החודש את השיא שרשם בחודש מאי. ביום שישי עלה המדד ב-0.6% לרמה של 891 נקודות, לעומת שיא של 881 נקודות שרשם ב-8 במאי בשנה. בנוסף לבורסות סין, נסקו בשבוע שעבר לשיאים של כל הזמנים שורה של בורסות באסיה, בהן בורסות אינדונזיה, אוסטרליה וניו זילנד. בורסת הפיליפינים נסקה לשיא של תשע שנים וחצי. מדד RTS של בורסת רוסיה זינק מתחילת השנה ב-65%; מדד סנסקס בהודו עלה ב-45% מתחילת השנה, ומדד בווספה של ברזיל הוסיף 41%.



משקיעים זרים הגדילו את חשיפתם לקרנות מניות בשווקים מתעוררים ב-1.65 מיליארד דולר בשבוע האחרון, הגידול השבועי החד ביותר מאז הנפילה שרשמו הבורסות בשווקים האלה בחודש מאי, לפי נתוני אמרג'ינג פורטפוליו פאנד ריסרץ' (EPFE). מתחילת השנה, הגדילו משקיעים את החשיפה לשווקים מתעוררים ב-20.8 מיליארד דולר, לעומת גידול של 20.3 מיליארד דולר במהלך שנת 2005 כולה. מאמצע חודש מאי ועד סוף יולי, משכו משקיעים 16.9 מיליארד דולר משווקים מתעוררים, לאחר שבארבעה וחצי החודשים הראשונים של השנה, הזרימו לא פחות מ-33 מיליארד דולר לקרנות בשווקים מתעוררים, לפי נתוני EPFR.



הירידה ברחבי השווקים המתעוררים בעולם החלה במאי, כאשר משקיעים מכרו מניות, בשל החשש כי העלייה בשיעורי הריבית ברחבי העולם ובארה"ב בפרט, יכבידו על הצמיחה הכלכלית. מחירי השיא של הנפט הוסיפו גם הם לחששות בתחילת הקיץ. אך עצירת העלאות הריבית על ידי הבנק הפדרלי והירידה החדה במחירי הנפט מאז השיא שנרשם ביולי - כ-20% - הרגיעו את החששות והחזירו את המשקיעים לשווקים המתעוררים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully