וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים על מכרז חשמול הרכבת: יש להעדיף קבוצה שתתחייב להשתמש באחוז גבוה יותר בקבלנות משנה ישראלית

שרון קדמי

17.12.2006 / 10:21

שווי המכרז מוערך ב-1.6 מיליארד דולר ומתמודדות בו ארבע קבוצות בינלאומיות



במכרז הפרויקט לחשמול הרכבת יש להעדיף את הקבוצה שתתחייב להשתמש באחוז גבוה יותר בביצוע קבלנות משנה מהתעשייה הישראלית, מעבר ל-20% הנדרשים בחוק. כך מבקש עדי ליבנה, יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל כיתן תעשיות, במכתבים ששיגר לשרי התחבורה והתמ"ת, שאול מופז ואלי ישי ולמנכ"ל הרכבת, עופר לינצ'בסקי.



ליבנה סבור כי ניתן לבצע כ-30% מהיקף הפרויקט - ששווי ההשקעה בו מוערך ב-1.6 מיליארד דולר - בעבודות קבלנות כחול-לבן, דבר שיביא להערכתו ליצירת כ-1,400 מקומות עבודה חדשים בתעשייה ובשירותים הנלווים. מדובר בביצוע עבודות מהתעשייה הישראלית בתחומי הכבלים, עמודי חשמל, עבודות ברזל כבדות, שנאים, ממסרים, וסתי מתח, לוחות חשמל ופיקוד, בקרה ואוטומציה ועוד.



מכרז החשמול של הרכבת נמצא בשלביו הסופיים ומתמודדות בו ארבע קבוצות בינלאומיות. מדובר באחד המכרזים החשובים והמורכבים של רכבת ישראל במסגרת תוכנית הפיתוח הרב שנתית שלה, שהיקפה 26 מיליארד שקל.



מטרת המכרז היא העברת מערך הרכבות הקיים מהנעה המבוססת על דיזל להנעה באמצעות חשמל. המכרז הוא לחשמול 420 ק"מ של מסילה כפולה והוא יבוצע בשלבים, בהתאם להתפתחות הרשת ולמגבלות תקציביות. במסגרת המכרז, הודיעה רכבת ישראל כי בשלב הראשון בכוונתה לחשמל קווי רכבת באורך 250 ק"מ לפחות ובכלל זה הקו המהיר לירושלים. הקמת המערכת כוללת שלושה מרכיבים מרכזיים: התקנת מערכת הולכת חשמל עילית, הקמת תחנות השנאה והקמת מערכת שליטה ובקרה. עם זאת, רכבת ישראל שוקלת להקפיא את הפרויקט לזמן בלתי ידוע בשל דרישת האוצר לקצץ במסגרת תוכנית הפיתוח הרב שנתית שלה.



ליבנה טוען כי בשעה שבעולם כולו מגנות הממשלות "בחירוף נפש" על התעשייה המקומית ומערימות קשיים בפני חברות ישראליות וחברות זרות אחרות מלהשתתף במכרזים ממשלתיים וציבוריים - הרי שבישראל המצב הפוך וכמעט הכל פתוח ופרוץ.



בהתאחדות התעשיינים הדגישו כי הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (הרשפ"ת) דורשת שהקבוצה הזוכה תתחייב לבצע בארץ רכש גומלין של 35% מתוך 800 מיליון שקל במכרז, שאינו קשור לתשתיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully