וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירשזון ישאיר את סמכות מינוי החשבים במשרד האוצר

שלומ שפר

17.12.2006 / 16:39

הבוקר נחשף כי הממשלה מתכוונת להעניק את סמכויות המינוי למנכ"לי המשרדים הממשלתיים

שר האוצר אברהם הירשזון גילה הבוקר נחישות, התעשת והחליט לדחות, לפחות לפי שעה, את התכנית שנרקמה, לפיה הסמכות למינוי חשבי המשרדים כבר לא תהייה בידי משרד האוצר.

בהודעה שפורסמה בדקות אלו נאמר, כי בהמשך לשאלות עיתונאים ובהתייחס לפרסומים לפיהם מנכ"לי המשרדים ימנו חשבים, לשכת שר האוצר מוסרת כי הסמכות למנות חשבים במשרדי הממשלה היתה ונשארה בידי שר האוצר או מי שהוסמך על ידו ואין בכוונת שר האוצר לשנותה.

הבוקר חשפנו כי הממשלה מתכוונת להחליט בקרוב על שינוי מהפכני בכל הקשור לניהול הכספי של משרדי הממשלה. על פי ההחלטה שהתגבשה, בכל משרד תוקם ועדה, שתהיה מורכבת מאנשי אותו משרד ומאנשי החשב הכללי. ועדה זו תבחר את החשב, והוא יהיה כפוף מינהלית למנכ"ל המשרד ומקצועית בלבד לחשב הכללי. כיום מתבצע מינוי החשבים בכל משרדי הממשלה על ידי החשב הכללי, והם כפופים לו מינהלית ומקצועית.

ההחלטה תהווה מכה נוספת לחשב הכללי, ירון זליכה. אולם, את המכה העיקרית יספוג משרד האוצר, שעד כה שלט באמצעות מינוי החשבים בצד ההוצאות בתקציב. במצב הנוכחי, החשבים במשרדים השונים נאמנים אך ורק לחשב הכללי, והוא קובע את קידומם ומעמדם על פי הצלחתם לשמור על מסגרת התקציב. כתוצאה מכך אין חריגות בתקציב במשרדי הממשלה - בניגוד גמור למה שקורה ברשויות המקומיות.

השר ומנכ"ל משרדו מנסים תמיד להוציא יותר, לשנות סעיפי תקציב ולפעול "בגמישות" בתחום ההוצאה - ואילו חשב המשרד בולם אותם, מכיוון שהוא חושש מהחשב הכללי. במצב החדש שייווצר, תהיה לחשב המשרד נאמנות כפולה. הוא יהיה תלוי במנכ"ל המשרד לקידומו ולשכרו, ולכן יהיה גמיש הרבה יותר בהיענות לבקשותיו.

הקרקע לשינוי בשלה עכשיו בשל המאבק שמנהלת הממשלה נגד זליכה, ומשום שהשרים רוצים חופש גדול יותר בצד ההוצאה בתקציב. על כך נוסף מאבקו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, שלא הסכים לקבל למשרדו את החשב, אהרן אהרונוב, שקבע לו זליכה.

למרות הכעס על זליכה במשרד האוצר וחוסר שיתוף הפעולה עמו, באגף התקציבים אומרים שאם השינוי הזה אכן יבוצע, יהיה זה סוף עידן השליטה בתקציב וחזרה מסוכנת לתקופת החריגות, הבזבוזים וההוצאות הפוליטיות - תוך גרימת נזקים כבדים לכלכלת המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully