וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר יעכב את כניסת הבנקים הגדולים לתחום הייעוץ הפנסיוני

ליאור רבינוביץ

17.12.2006 / 16:38

המפקח על שוק ההון, ידין ענתבי, מנסה למנוע בכך השתלטות של שני הבנקים הגדולים על התחום



האוצר יעכב כניסת הבנקים הגדולים לייעוץ פנסיוני כדי למנוע פגיעה בתחרות - כך נודע ל-TheMarker. הבנקים הגדולים, בנק לאומי ובנק הפועלים, משלימים בימים אלה את ההיערכות היקרה לכניסה לייעוץ הפנסיוני, אולם כניסתם לייעוץ תעוכב. משרד האוצר הודיע היום כי מספר בנקים כבר ביקשו רשיונות לייעוץ פנסיוני. אולם באוצר חוששים כי כניסתם של הבנקים הגדולים, לפני הקטנים, לייעוץ - לא תפתור את בעיית הריכוזיות בשוק הפנסיוני, אלא רק תחריף את הבעיה.



משרד האוצר הודיע כי הוא בוחן את הבקשות "על רקע התפתחות התחרות ומניעת ריכוזיות בתחום הביטוח הפנסיוני ובתחום הבנקאות". מאחורי הדברים נמצאת כוונת הרגולטורים (המפקח על הביטוח והמפקח על הבנקים) לעכב כניסת בנק לאומי ובנק הפועלים, עד שהבנקים הקטנים ייערכו כיאות.



כדי למנוע ריכוזיות בענף החיסכון ארוך הטווח, המפקח על הביטוח מנסה לשמר גם את פרנסתם של סוכני הביטוח הפנסיוני, שמהווים ערוץ הפצה פנסיוני אלטרנטיווי לבנקים. אחת הדרכים למנוע את הריכוזיות: הבנקים יוכלו לייעץ בשלב הראשון רק לעצמאים. המעסיקים הגדולים ימשיכו לעבוד באמצעות סוכנויות ההסדר הפנסיוני (סוכנויות ביטוח גדולות), ובצורה עצמאית מול קרנות הפנסיה.



ועדת בכר הסמיכה את המפקח על שוק ההון לאשר כניסה של גופים לתחום הייעוץ הפנסיוני, כאשר בכלל השיקולים הוא רשאי גם לתת משקל לרמת התחרות בענף ולא רק לקחת בחשבון שיקולים טכניים. על פי הוועדה, הבנקים רשאים להיכנס לייעוץ בתחום הפנסיה לאחר שיימכרו את קופות הגמל, ולהתחיל לשווק ביטוח בין השנים 2012-2010.



המפקח על הביטוח שוקל הכנסת הבנקים לייעוץ בביטוח חיים



המפקח על הביטוח הודיע גם היום, בצורה רשמית, כי הוא בוחן כניסת הבנקים לייעוץ בביטוח חיים מוקדם מהמתוכנן, כאשר בשלב הראשון יהיה מדובר בייעוץ ביטוח רק לעצמאים. מאחורי הדברים נמצאים לחץ הבנקים להיכנס גם לייעוץ בביטוחי חיים (ולא רק בפנסיה או גמל). חברות הביטוח, ובעיקר מגדל, ישמחו לאפשר לבנקים לייעץ גם בביטוחי חיים, כיוון שהן חוששות כי היועץ הפנסיוני יבריח את הלקוח מביטוחי המנהלים, אם הוא יוכל לייעץ רק לפנסיה וגמל.



ועדת בכר החליטה, בלחץ סוכני הביטוח (ובעיקר הגדולים - סוכנויות ההסדר הפנסיוני), כי הבנקים יוכלו לייעץ ללקוחותיהם רק בגמל ופנסיה. סוכני הביטוח חשבו כי הצליחו לשמר את מקור העמלות הגדול ביותר בתחום החיסכון ארוך הטווח.



חברות הביטוח פוחדות גם שאפיק הפנסיה יתחזק על חשבון ביטוח החיים, והתוצאה - רווחי החברות יישחקו כיוון שביטוח החיים מניב רווחים גבוהים יותר מאשר קרנות הפנסיה (בגלל הפרש בדמי הניהול הנגבים מהמבוטחים).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully