וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבות המים: הנזק המרבי של זיהומי מים וקרקע ברכבת הקלה בת"א - 40 מיליון שקל בלבד

שרון קדמי

17.12.2006 / 8:54

כך נודע ל-TheMarker; חשיפת המדינה לסיכונים תהיה זניחה בהשוואה להיקף הפרויקט - כ-10 מיליארד שקל



מכשול נוסף הוסר מגלגלי הרכבת הקלה בתל אביב. ל-TheMarker נודע כי אומדן הנזקים המרביים מזיהומי קרקע ומים בפרויקט מוערך על ידי נציבות המים ב-40 מיליון שקל בתרחיש הקיצוני ובכ-22.5 מיליון שקל בתרחיש הסביר, כך שחשיפת המדינה לסיכונים אלה תהיה זניחה בהשוואה להיקפו האדיר המוערך ב-10 מיליארד שקל. נציבות המים העבירה בשבוע שעבר לוועדת המכרזים את האומדנים בעניין זה, ואלה נמסרו לאגף התקציבים במשרד האוצר. לאחר בדיקה הסיר אגף התקציבים את התנגדותו להמשך המכרז.



ערב ההכרעה על הזוכה במכרז הסתמנה מחלוקת קשה שעשויה היתה לעכב את הבחירה. המחלוקת התגלעה בין אגף החשב הכללי באוצר לבין אגף התקציבים בנוגע לעלות הסיכונים שהמדינה צפויה לשאת בהם כתוצאה מכריית המנהרות בפרויקט.



השיטה לכריית התחנות שהציעה קבוצת MTS מחייבת חפירה עמוקה יותר בקרקע ולכך שאיבת מי תהום בהיקף נרחב - דבר שעורר חשש לפגיעה באקוויפר. כן התעוררה השאלה לגבי זיהומי קרקע בחפירות לעומק רב.



על פי הסכם הזיכיון, היזם אחראי לנזקים של עד 2.5 מיליון שקל והיתרה מוטלת על המדינה. באגף התקציבים הבהירו כי כל עוד לא יוצגו בפניהם האומדנים המדויקים הם לא יאפשרו את המשך הליך המכרז.



השבוע צפויה ועדת המכרזים הבין משרדית להכריז על הזוכה במכרז. אם ההערכות שרווחו באחרונה באשר להצעות שתי הקבוצות במכרז אכן יתממשו, אזי קבוצת MTS צפויה להיות הזוכה במכרז ולגבור על קבוצת מטרו-רייל בפער קטן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully