וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועי מטס: "לא נתקלתי בבעיות מצד העמיתים הערבים שלי"

ליאור הנר

17.12.2006 / 8:24

רועי מטס, האיש שאחראי על השקת הוויסטה באירופה, קפץ לביקור מולדת וענה על השאלות המסקרנות: מדוע החברה המובילה בעולם משקיעה מיליארד דולר בהשקה? ולמה תימשך ההשקה על פני חודשים רבים?



כמה מאמץ צריך להשקיע כדי למכור מוצר השולט בשוק כמעט ללא מתחרים? אם אתם מופתעים לראות פרסומות למותגים ידועים כמו קוקה-קולה או מקדונלדס מה תגידו כשתשמעו שבהשקת ווינדווס ויסטה, מותג מוביל של מיקרוסופט, הושקעו מיליארד דולר?



מדובר בסכום עצום שרק עלות הפיתוח האסטרונומית של הוויסטה, כ-20 מיליארד דולר, מאפילה עליו. את ההשקה ב-EMEA (אירופה, המזה"ת ואפריקה), השוק השני בגודלו ובחשיבותו מבחינת מיקרוסופט, ניהל הישראלי רועי מטס.







מטס (35) חי בישראל עד לפני ארבע שנים, אז היה ממקימי הסטארט-אפ דיסק סייטס מתחום האחסון שנמכרה לאקספנד נטוורקס לפני כשנה וחצי. את המעבר לאירופה עשה עוד לפני שהצטרף למיקרוסופט, כשהחליט לעשות תואר שני במינהל עסקים בלוזאן שבשוויץ. עם סיום הלימודים, לפני שנתיים, גויס למטה האירופי של מיקרוסופט בציריך ומאז גר שם.



אחד האתגרים הגדולים בהשקת תוכנה בקנה מידה גדול היא ההתאמה המקומית. "בהשקות הקודמות של מיקרוסופט היה דגש גדול על ארה"ב וצרכים הקשורים בשפה האנגלית", מסביר מטס. "הדגש בהשקה בכל מדינה קשור לאופי פריסת הסניפים. בכל מדינה באירופה היה אדם שהקים את השלוחה המקומית לפי האופי המיוחד של המקום". לדבריו, ההשקה של ויסטה תימשך חודשים רבים לא רק בגלל ההיקף העצום של הגופים המעורבים, אלא גם בגלל האופי השונה של האירועים המתוכננים בכל מדינה.



אחד האתגרים העומדים בפני מטס הוא העולם הערבי. הוא לא יכול לנסוע למדינות ערביות, אבל לדבריו אין לאנשי המקצוע שאתם הוא עובד בעיה עם היותו ישראלי. "העבודה מרחוק הפכה לשגרתית ובאמצעות תוכנות שיתוף פעולה מקוונות ושיחות וידיאו הכל מתואם בצורה טובה", מספר מטס. "לא נתקלתי בבעיות מצד העמיתים הערבים שלי".



גם באירופה סגנון העבודה של מיקרוסופט לא דורש ריכוז של כוח אדם במקום אחד. "יש לנו תשעה משרדים באירופה. במשרד בציריך יש רק כמה עשרות עובדי מטה נוסף על כמה מאות עובדי מיקרוסופט-שווייץ. העובדים יכולים לבחור היכן לעבוד ובמקרים מיוחדים עושים גיחות יומיות למדינות השכנות", אומר מטס.



הקהילות הישראליות באירופה לא קשורות למיקרוסופט ואין הווי מיקרוסופטי ישראלי-אירופי. למרות זאת, לישראלים יש השפעה רבה על תהליכי עבודה במיקרוסופט הקשורים למדינות EMEA.



השקת התוכנה נעשית עם התאמות לצרכנים המקומיים, והחברה עושה מאמץ גדול לעבוד עם אנשי מקצוע מקומיים. "יש לנו באירופה מאות שותפים שצריכים לבצע המרות, התאמות ובדיקות לתוכנות שהם מפתחים", מסביר מטס. "אלה לא חברות התוכנה הגדולות בעולם, איתן עובדים ישירות במטה ברדמונד, והן בדרך כלל מבקשות לקבל מידע עוד לפני שלב ההשקה".



מיקרוסופט עובדת עם המשתמשים מקבלי ההחלטות בארגון ועם חנויות המחשבים כדי להכין אותם מראש להשקת ויסטה.



לדברי מטס, כ-200 אלף אנשי מקצוע יקבלו הדרכה לפני ההשקה, כ-77 אלף מקבלי החלטות ועובדים בארגונים, 44 אלף מרכיבי מערכות מחשבים ו-36 אלף מתכנתים ומפתחים. "אנחנו עובדים עם חברות גדולות שהתחייבו להמיר אלף מחשבים למערכת ההפעלה החדשה", אומר מטס. מתוך 75 חברות אירופיות שהסכימו להטמעה הראשונית - כמו יוניליוור, וודהפון, דלויט וארנסט אנד יאנג - חמש חברות הן ישראליות.



בחודשים הקרובים צפויה עבודתו של מטס להסתיים לאחר סופם של אירועי ההשקה השונים ותהליך בדיקה של כמה חודשים שיכלול המשך עבודה עם השותפים ואיסוף פידבק. לדבריו, בתום התפקיד הנוכחי הוא מתכוון להתקדם לתפקיד אחר בחברה. לפי דוגמאות העבר של מסלולים שעשו ישראלים במיקרוסופט, יש לו סיכוי טוב לקידום מהיר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully