וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלאת דירוג האשראי הקפיצה את הבורסה

נתן שבע

18.12.2006 / 17:37

המעו"ף עלה ב-0.7% והתקרב ל-950 נקודות. הפועלים עלתה ב-1.1% ולאומי הוסיפה 2.3%; טבע עלתה ב-1.5%

לאחר פתיחה מהוססת, הגיעה העלאת דירוג האשראי של ישראל על ידי סוכנות הדירוג העולמית פיץ' והזניקה שוב את המדדים לרמות שיא. מדד המעו"ף עלה ב-0.7% לרמה של 948 נקודות, מדד תל אביב 100 טיפס ב-0.5% לרמה של 949 נקודות ומדד תל טק עלה ב-0.1%. מחזור המסחר, שרשם בימים האחרונים רמות שפל, צבר היום תאוצה והסתכם ב-1.4 מיליארד שקל.

סוכנות הדירוג פיץ' העלתה היום את תחזית דירוג האשראי של ישראל מ"יציב" לחיובי", ועזרו לבורסה להשתחרר מעט מהקיבעון שמאפיין אותה בשבועיים האחרונים. "התחזית החיובית משקפת את הדינמיות והחוסן המשופרים של ישראל הנובעים מהרפורמות של השנים האחרונות, אשר באו לידי ביטוי בהשפעה הכלכלית המוגבלת של המלחמה בלבנון ובהתאוששות החזקה שמתרחשת בימים אלה", כתבו בפיץ'.

הסקירה המחמיאה של פיץ' דחפה את מניות הבנקים הגדולים קדימה, במחזורים הגבוהים בשוק. לאומי עלתה ב-2.3% והפועלים הוסיפה 1.1%. בסך הכל הוסיף מדד הבנקים כ-7% מתחילת השנה, כאשר תורמת לו בעיקר המזרחי עם תשואה של 27% מתחילת השנה, כאשר היום היא הוסיפה 2% נוספים. מניית הבינלאומי השיגה תשואה של כ-20% באותה תקופה, אם כי היום היא רשמה ירידות של עד 2%.

טבע, שאיבדה 33% מתחילת השנה, טיפסה ב-1.5% לאחר שהחברה הודיעה על אישור חדש לתרופה בעלת היקף מכירות של כמיליארד דולר במונחי המקור. התרופה תשווק במסגרת הסכם עם שתי חברות - אימפקס ואנצ'ן.

בבית ההשקעות לידר, מתקשה האנליסט יואב בורגן "למצוא בטווח הקצר קטליזטורים שעשויים להוציא את מניית טבע מהדכדוך המאפיין אותה בשנה האחרונה". בורגן חזר על המלצת "קנייה" למניה במחיר יעד של 39 דולר - 23% מעל מחירה בשוק. "מצב המניה עשוי להשתנות עם פרסום הדו"חות לרבעון הרביעי של 2006 בפברואר הקרוב, עת תתייחס הנהלת טבע לראשונה באופן קונקרטי יותר לתחזית שנת 2007, וכן ככל שיתקדם ויושלם תהליך חילופי הגברי בהנהלת החברה", כותב בורגן.

עוד במניות הכימיה, כי"ל חזרה לטפס ב-1.3% לאחר שאיבדה אתמול 1.5%.

למרות העליות בשוק, דווקא מדד הנדל"ן שטיפס ביותר מ-70% מתחילת השנה, איבד 0.4%. בין המניות במדד בלטה אזורים שהשלימה את רכישת רשת מלונות אקור ושרתון מוריה ישראל מקבוצת אי.די.בי תמורת 67 מיליון דולר. למרות סגירת העסקה המניה איבדה 0.2%.

קרדן אן.וי המשיכה להתכונן לקראת הכניסה למעו"ף בתחילת החודש הקרוב, ועלתה 1.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully