וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: בורסות סין ממשיכות לשבור שיאים - שנגחאי עלתה ב-1.6%

TheMarker

18.12.2006 / 8:58

שנגחאי השלימה זינוק של 99% מתחילת השנה; בורסת טוקיו עלתה ב-0.3%



בורסות אסיה נסגרו במגמה חיובית זה יום המסחר החמישית ברציפות, לאחר על רקע נתוני אינפלציה חלשים מהצפוי שפורסמו ביום שישי בארה"ב, ואשר חיזקו את ההערכות כי הבנק הפדרלי יתחיל להוריד בשנה הבאה את הריבית בארה"ב - שוק היצוא הגדול ביותר של אסיה. בורסת טוקיו נסגרה בעלייה של 0.3%; בורסת סיאול הוסיפה 0.8%. בורסות שנגחאי, הבורסה הגדולה בסין, עלתה ב-1.6% לשיא של כל הזמנים, והשלימה בכך זינוק של 99% מתחילת השנה; בורסת שנזן, הבורסה השנייה בגודלה בסין, עלתה ב-1.7% ונסגרה אף היא בשיא של כל הזמנים, ועלתה מתחילת השנה ב-92%.



מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב נותר ללא שינוי בחודש נובמבר, לאחר שירד בחודשיים הקודמים, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.2% במדד. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, נותר אף הוא ללא שינוי בחודש שעבר - זו הפעם הראשונה שמדד הליבה אינו עולה מאז יוני 2005. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.2% במדד הליבה.



חטיבת וסטינגהאוס של חברת טושיבה היפאנית זכתה בסוף השבוע בחוזה להקמת ארבע תחנות כוח גרעיניות בסין בשווי 5.3 מיליארד דולר - החוזה הבינלאומי הגדול מעולם להקמת כורים גרעיניים. מניית טושיבה עלתה ב-1.3%.



סוני, ענקית מוצרי האלקטרוניקה היפאנית, עלתה ב-2.2%; טייוואן סמיקונדקטור הוסיפה 2.6%; הונדה מוטור, יצרנית המכוניות השלישית בגודלה ביפאן, הוסיפה 2.6%.



צ'יינה לייף, חברת הביטוח הגדולה בסין, עולה ב-7.3% בבורסת הונג קונג לאחר שרגולטור ני"ע של הסין אישר לחברה לבצע הנפקת מניות בבורסת שנגחאי. פינג אן אינשורנס, חברת הביטוח השנייה בגודלה בסן, מזנקת ב-10%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully