וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות במגזר האנרגיה בעקבות מיזוג שתי חברות הנפט הגדולות בנורווגיה; סטאטאויל מזנקת ב-7%

TheMarker

18.12.2006 / 10:47

ענקית הטלפון הבריטית BT יורדת ב-1% בעקבות גירעון בתוכנית הפנסיה



מניות מגזר האנרגיה באירופה רושמות עליות בעקבות מיזוג שתי יצרניות הנפט הגדולות בנורווגיה. מניית סטאטאויל, אשר הודיעה על רכישת נורסק הידרו ב-28 מיליארד דולר, מזנקת ביותר מ-7% בבורסת אוסלו. בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת. בורסת לונדון נסחרת ללא שינוי; בורסת פרנקפורט עולה ב-0.2%; בורסת פאריס מאבדת 0.2%.



סטאטאויל (סימול STL.OL), חברת הנפט הגדולה בנורווגיה הנמצאת בשליטת הממשלה, הודיעה על רכישת חטיבת הנפט והגז הטבעי של נורסק הידרו (סימול NHY.OL), חברת הנפט השנייה בגודלה בנורווגיה, תמורת כ-28 מיליארד דולר, בעסקה אשר תיצור את יצרנית הנפט והגז הטבעי הרביעית בגודלה במערב אירופה, עם תפוקה כוללת של 1.9 מיליון חביות ליום - או כ-70% מתפוקת הנפט והגז הטבעי של נורווגיה - ועתודות של 6.3 מיליארד חביות נפט. נורווגיה היא יצואנית הנפט הגולמי השלישית בגודלה בעולם.



מניית סטאטאויל מזנקת ב-7.1%. מניית BP הבריטית, חברת הנפט הגדולה באירופה, עולה ב-1.1%; טוטאל הצרפתית, חברת הנפט השלישית בגודלה ביבשת, מוסיפה 0.2%.



BT, חברת הטלפון הגדולה בבריטניה, הודיעה כי הגירעון בתוכנית הפנסיה של עובדיה הסתכם ב-3.4 מיליארד ליש"ט (6.7 מיליארד דולר) נכון לסוף שנת 2005. החברה מסרה כי בכוונתה להפריש לתוכנית הפנסיה 280 מיליון ליש"ט מדי שנה בעשור הקרוב. מניית BT יורדת ב-1%.



ענקית הכימיקלים האמריקאית דאו כמיקל (סימול DOW) הודיעה על רכישת חטיבת Wolff Walsrode, המייצרת מוצרי צלולוזה, של חברת באייר הגרמנית. שווי העסקה לא נמסר. מניית באייר יורדת ב-0.3%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully