וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתאושש הבוקר ל-4.188 שקלים

שרון שפורר

18.12.2006 / 10:56

ברקע להתחזקות: המדד השלילי בנובמבר שמחזק הערכות להורדת ריבית קרבה והתחזקות הדולר בעולם מאז יום חמישי

אחרי שניסה להתאושש ביום שישי אך לא השיג הצלחה של ממש, מתחזק הבוקר הדולר ב-0.24% ונסחר סביב שער של 4.188 שקל. מאז תחילת השנה פוחת הדולר מול השקל בכ-9% - מזה, כ-1.4% בשבועיים האחרונים. היורו, לעומת זאת, ממשיך להיחלש גם היום ומשיל 0.22%, סובב סביב שער של 5.4836 שקלים. יחד עם זאת, הרי שבסיכום מתחילת השנה המטבע האירופי דווקא תוסף ב-1% אל מול השקל הישראלי.

אחד מהקטליזטורים להתחזקות הדולר היום הוא מדד המחירים לצרכן בנובמבר שפורסם בצהרי יום שישי, אחרי קביעת השער יציג, ואותת על הורדת ריבית אפשרית בקרוב. המדד בנובמבר הגיע לגובה -0.2% בהמשך למדדים שלילים גם בספטמבר (0.9%) ואוקטובר (0.7%). מאז תחילת השנה מגיעה האיפלציה ל-0.1% - נמוך באופן משמעותי מהיעד הממשלתי ל-1%-3%. ההערכות בעקבות זאת הן כי נגיד בנק ישראל, הפרופסור סטנלי פישר, יוריד את שיעור הריבית השקלית לטווח הקצר בפעם השלישית ב-0.25% ל-4.75% - מה שיביא את פער הריביות בין הדולר לשקל ל-0.5% לטובת הדולר לראשונה בהיסטוריה.

דרור זק"ש מנהל חדר העסקות במט"ח של הבנק הבינלאומי מדווח על מסחר שקט הבוקר בשוק המט"ח המקומי. זק"ש מדגיש כי דצמבר הוא חודש שמאופיין בהיקפי מסחר לא גדולים כשהמשקיעים - בעיקר הזרים - מעדיפים לשבת על הגדר אחרי התשואות שצברו במהלך השנה. חודש זה עשוי להיות מאופין בתזוזות אגרסיוויות של השוק, אבל זאת, מדגיש זק"ש, לא בשל נזילות אמיתית של השוק.

בבינלאומי מציינים כי התחזקות המטבע האמריקאי היום בשוק המקומי עוקבת אחר התחזקותו בעולם אל מול היורו מאז יום חמישי החולף בכ-1.5%, אבל הם אינם סבורים שזה יחזיק מעמד. לדעתו של זק"ש הדולר יחזור בתוך זמן קצר לרדת ועד סוף השנה אנחנו נגיע לשפל של למעלה מחמש שנים וחצי בגובה 4.15 שקלים. להערכת הבנק, הטווח לשבוע הקרוב הוא בין 4.15 שקלים ל-4.2 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully