וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: פרדיקטה מדרגת אנליסטים; חמישה כוכבים במדד הדיוק לעידו דולב ולאייל חברוני

TheMarker

18.12.2006 / 11:52

טל ליאני ואלה אלקלעי עם ארבעה כוכבים; שלושה כוכבים לאורי הרשקוביץ, יסכה ארז ואביבית מנה קליל



ספקית הנתונים הפיננסים, חברת פרדיקטה, השיקה דירוג ראשון מסוגו בישראל של אנליסטים. הדירוג, פרי פיתוחה של ד"ר רותי גסר, העובדת במרכז הבינתחומי ובפרדיקטה. הדירוג מורכב משני מדדים: מדד הדיוק - הבוחן את מידת הדיוק של המלצותיו של אנליסט מסוים, באמצעות מדידת הפער בין המחיר המומלץ לבין מחיר השוק המקסימלי במהלך 12 חודשים; ומדד התשואה - הבוחן את תרומת המלצותיו של אנליסט מסויים לתיק ההשקעות, באמצעות מדידת התשואות העודפות על פני הענפים הרלוונטיים.



אלה האנליסטים שקיבלו את הדירוג הגבוה ביותר - חמישה כוכבים - במדד הדיוק: אלכסנדר הנדרסון (סיטי בנק), רמי רוזן (אוסקר גרוס), עידו דולב (בנק הפועלים), אייל חברוני (פסגות אופק) וג'וזף וולף (UBS). במדד התשואה קיבלו את הדירוג הגבוה ביותר: ריק קורץ (אנטרברג טובין), ירון פרידמן (בנק הפועלים), מרקוס קופרשמדיט (ליהמן ברדרס), רמי רוזן ורוני בירון (אוסקר גרוס) וירון זר (אקסלנס נשואה).



הדירוג מבוסס על נתוני המלצות ומחירי יעד למניות, המתפרסמים לקהל הרחב באתרי האינטרנט הכלכליים. בתקופת חישוב הדירוג הוא כלל כ-450 המלצות של כ-60 אנליסטים.



מירי בן יהושע, מנכ"ל משותף בפרדיקטה, אמרה היום כי "קיומו של מכשיר הבוחן את איכות המלצותיהם של האנליסטים ואת מידת תרומתן לניהול תיק ההשקעות, הינו הכרחי בכל שוק הון. בארה"ב נעשה שימוש שוטף בכלי זה, ואין ספק כי כניסתו לשוק ההון הישראלי תתרום משמעותית הן לשוק והן לגופים הפועלים בו".



דירוג האנליסטים מתבצע על ידי חלוקת הציונים שמקבל כל אנליסט בכל מדד לקבוצות של כוכבים. הדירוג העליון הוא חמישה כוכבים והתחתון - כוכב אחד. בדירוג הסופי לא נכללים אנליסטים שמסקרים מניה אחת בלבד וכן לא נכללות המלצות חוזרות.



לציון נמוך יותר של ארבעה כוכבים במדד הדיוק, זכו טל ליאני ממריל לינץ' ואלה אלקלעי מאי.בי.אי. שלושה כוכבים קיבלו: אורי הרשקוביץ (אז מלידר שוקי הון והיום בקרן ספירה מקבוצת שרפ"ק), יסכה ארז מכלל פיננסים ואביבית מנה קליל מ-CIBC.



ציון של ארבעה כוכבים בתשואה קיבלו יובל בן זאב מכלל פיננסים בטוחה ודניאל אמיר מהמברכט. ציון של שלושה כוכבים קיבלו במדד זה: דן הארוורד מדויטשה בנק, גרי רסקין מפסגות אופק וטל סירוטה מאי.בי.אי.



המדדים מתייחסים לתוצאות 2005, זאת על מנת להשוותם לנתוני התשואה בשנה הבאה, ולפיכך חלק מהאנליסטים כבר עברו למקום עבודה אחר. מעבר לכך, מדובר בשנה אחת בלבד ויש הגורסים כי מדידת תוצאות לזמן ארוך יותר נחוצה כדי ללמוד על ביצועי האנליסטים.



» כל מידע שתרצה - ישר אליך ובחינם!


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully