וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת קשה על שר התקשורת בגין הרכב ועדת גרונאו שתמליץ על כללי התחרות בשוק התקשורת החדש

ערן גבאי

18.12.2006 / 12:04

מנכ"ל של חברת תקשורת גדולה: "אנשי משרד התקשורת שבוועדה - דעתם קבועה מראש"



ביקורת קשה על הרכב הוועדה הציבורית שהקים שר התקשורת, אריאל אטיאס, ושאמורה לאפיין ולהמליץ על כללי התחרות בשוק התקשורת החדש. מנכ"ל של אחת מחברות התקשורת הגדולות אומר, כי "אין שום סיכוי שהוועדה תסיים את עבודתה בתוך חצי שנה בהרכבה הנוכחי. בוועדה אין אף איש חדש שמגיע מתחום התקשורת, אלא אנשים שהכירו את הענף בעבר, או שאינם מכירים אותו כלל. אנשי משרד התקשורת שבוועדה, דעתם מוכרת וקבועה מראש. איך ניתן לצפות מוועדה כזו ללמוד את החומר, לקיים דיון אמיתי ולקבל החלטות מכריעות, כשהשר עצמו כבר לומד את התחום חצי שנה, ועדיין מעיד על עצמו שהוא ממשיך ללמוד אותו".



גם בקרב בכירים נוספים בענף נשמעת ביקורת על הרכב הוועדה, ונשמעות הערכות כי הוועדה לא תוכל לסיים את עבודתה בתוך פרק הזמן שהוקצב לה - חצי שנה.



שר התקשורת, אריאל אטיאס, השלים בשבוע שעבר את מינוי הרכב החברים בוועדת גרונאו, שתגבש ותמליץ בפניו המלצות מפורטות בעניין מדיניות וכללי התחרות בתחום התקשורת. בראש הוועדה עומד הפרופ' ראובן גרונאו וחברים בה גלית אבישי, מנכ"לית אמון הציבור; משה הבא, לשעבר המשנה לממונה על התקציבים באוצר, ולשעבר יו"ר בזק; חיים גרון, סמנכ"ל בכיר הנדסה ורישוי במשרד התקשורת; ד"ר אסף כהן, סמנכ"ל בכיר כלכלה ותקציב; חיים פרננדס, סגן הממונה על התקציבים באוצר; מירב בארי, המשנה לממונה על ההגבלים העסקיים וכלכלנית ראשית ברשות להגבלים עסקיים; ד"ר מומי דהן לשעבר ראש תחום מקרו-כלכלה בבנק ישראל ויועץ כלכלי בכיר במשרד האוצר; ואבי ברגר, אלוף משנה במילואים ולשעבר ראש מחלקת אמצעי לחימה באגף התקשוב בצה"ל.



בכתב המינוי שניתן לוועדה נכתב כי היא מתבקשת לגבש המלצות מפורטות בדבר המדיניות וכללי התחרות בתחום התקשורת בישראל בנושאים המרכזיים הבאים: שאלת הצורך בהפרדה בין מגזרי פעילות הולכה ותוכן; סוגיית פעולתן של קבוצות תקשורת מאוחדות ובכלל זה כללי ההפרדה המבנית החלה על קבוצת בזק ועל אחרים. כמו כן, תדון הוועדה בשיווק חבילות שירותים וגמישות תעריפים לחברת בזק וכן בגישת מתחרים לתשתיות של בעלי רישיונות.



הוועדה הציבורית גם תעסוק במתכונת ההסדרה בעולם של לכידות בין תקשורת ניידת ונייחת ושירותי קול, וידיאו ונתונים, ובכלל זה, העברת שידורים על גבי פלטפורמות של מפעילי תקשורת כגון ADSL , כבלים, סלולר - בין בשיטת IPTV ובין בשיטות אחרות. הוועדה תעסוק גם בהיקף חובות השירות האוניברסלי המוטלות על מפעילי התקשורת. בכתב המינוי נאמר כי הוועדה תהיה רשאית להרחיב את רשימת הנושאים, במידה שתמצא כי הם חיוניים לגיבוש המלצות מפורטות בדבר מדיניות וכללי התחרות בתחום התקשורת בישראל.



שר התקשורת, אריאל אטיאס, אמר בעבר כי המטרה בהקמת הוועדה היא לתת למשרד התקשורת את הכלים הטובים ביותר על מנת להכריע בנושאים שעל סדר היום, אך סירב לקבוע מראש כי יאמץ את המלצות הוועדה, שהוא עצמו בחר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully