וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשרד להגנת הסביבה: הזיהום בחופי ישראל פחת משמעותית בשנים האחרונות

צפריר רינת

18.12.2006 / 13:19

ירידה חדה נרשמה בכמות המתכות הרעילות המוזרמות לים; בין הבעיות שנותרו: הזרמת ביוב מרצועת עזה



כמות הזיהום המגיעה לחופי ישראל פחתה באופן ניכר בשנים האחרונות - כך עולה מנתוני דו"ח שהציג היום המשרד להגנת הסביבה, ואשר מסכם את זיהום הים התיכון בשנים 1998 עד 2004. עם זאת, יש כמה מוקדי זיהום ים, ובהם הביוב של רצועת עזה, המוזרם לים ומגיע לאזור אשקלון.



במסיבת עיתונאים בהשתתפות השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא, הציגו היום אנשי המשרד נתונים המצביעים על ירידה של עשרות אחוזים בשכיחותם של סוגי מזהמים שונים. כמה מסוגי הזיהום אף נעלמו לגמרי. בין השאר, נרשמה ירידה חדה בכמות המתכות הכבדות והרעילות המוזרמות לחופים ממפעלים ומכוני טיהור שפכים. גם בכמויות חומרי הדשן, הנחשבים מזיקים לסביבה הימית ומקורם בעיקר בשפכים עירוניים, יש ירידה משמעותית.



ראש אגף חופים במשרד להגנת הסביבה, רני אמיר, ציין שכיום אין כל מקרה של הזרמת שפכים בלתי חוקית שאינו נמצא בטיפול משפטי. עם זאת, בכמה מקומות מוזרמים מזהמים לים בהיתר חוקי. מבין אלו, מוקדי הזיהום העיקריים הם מכון טיהור השפכים של גוש דן (שפד"ן), בתי הזיקוק באשדוד, ומפעל אגן כימיקלים באשדוד. עד לאחרונה היוו גם השפכים של נהרייה מקור זיהום, ואולם עם הקמת מכון טיהור בעיר, הבעיה נפתרה. במשרד לאיכות הסביבה צופים הפחתה משמעותית בהיקף הזיהום גם ביתר מוקדי הזיהום בתוך 3-4 שנים.



השר עזרא ציין כי השפכים מרצועת עזה מגיעים לאזור מתקן ההתפלה באשקלון, והדבר אילץ את מפעילי המתקן להפעיל אמצעים נוספים לטיהור מי הים המגיעים למתקן. עם זאת הדגיש השר, כי המים היוצאים מהמתקן הם באיכות מעולה.



» כל הכותרות החשובות במסך אחד - מפת החדשות של TheMarker


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully