וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וול סטריט ג'ורנל": הצמיחה החדה ברווחי ענקית האינטרנט גוגל צפויה להיבלם

סוכנויות הידיעות

18.12.2006 / 13:59

זאת על רקע התייצבות הכנסותיה מריבית, אשר זינקו פי חמישה השנה



הצמיחה החדה והמתמשכת ברווחי ענקית האינטרנט גוגל (סימול GOOG) עשויה בקרוב להיבלם, צופה העיתון "וול סטריט ג'ורנל". הכנסות החברה מריבית - כלומר הכסף שהחברה מרוויחה מריבית על יותר מ-10 מיליארד דולר שבקופתה ומהשקעות של החברה באג"ח ממשלתיות - אינן צפויות לצמוח השנה בשיעור חד כפי שצמחו בשנה שעברה, לפי כתבה שהתפרסמה היום בעיתון. הכנסות החברה מריבית זינקו החל מהרבעון הרביעי של שנה שעברה, אחרי שהחברה גייסה מיליארדי דולרים בשתי הנפקות מניות גדולות.



בתשעת החודשים הראשונים של השנה דיווח גוגל על הכנסות מריבית בסך 290 מיליון דולר - זינוק של כמעט פי חמישה לעומת שנת 2005 כולה. הכנסות החברה מריבית ברבעון השלישי לבדו, היו גבוהות יותר מפי ארבעה לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת. הגידול מהכנסות החברה מריבית לבדו תרם 20 סנט לשורת הרווח למניה של החברה ברבעון השלישי, לפי נתוני תומסון פייננשל. גוגל רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 733 מיליון דולר, או 2.36 דולרים למניה. ללא תוספת ההכנסות מריבית, היתה גוגל רושמת ברבעון השלישי גידול של 63.8% ברווחיה למניה, לעומת גידול של 78.8% שעליו דיווחה בפועל.



גוגל צפויה להתקשות להמשיך לרשום צמיחה ברווחיה לעומת הרבעונים המקבילים עתירי ההכנסות מריבית, העריך הג'ורנל. הרבעון הרביעי של שנת 2005 היה הרבעון הראשון שבו גוגל נהנתה באופן מלא מ-4.3 מיליארד דולר שגייסה בהנפקה בספטמבר 2005, ובאותו רבעון רשמה החברה הכנסות מריבית בסך 68.3 מיליון דולר, יותר מפי שבעה מהכנסות מריבית בסך 9.2 מיליון דולר שרשמה ברבעון המקביל בשנת 2004. במקרה שגוגל לא תגייס עוד כסף מזומן באמצעות הנפקת מניות גדולה נוספת, ספק אם הכנסותיה מריבית יגדלו הרבה מעבר לרמתן הנוכחית.



מתחילת השנה עלתה מניית גוגל ב-16%, והחברה נסחרת בוול סטריט לפי שווי שוק של קרוב ל-150 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully