וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם ההסכם בין פזגז לפטרולגז: מנכ"ל פז ימכור את אחזקותיו בחברת הבת פזגז

שרון קדמי

18.12.2006 / 14:19

מטרת ההסכם לאפשר לפזגז לשוב למכרז חלוקת הגז הטבעי; פז מנועה מלגשת למכרז בשל חוק משק הגז



השותפות של חברת פז עם המנכ"ל מודי בן ש"ך, ועם אחיו אהוד בן ש"ך, בבעלות על חברת פזגז, עומדת להסתיים. החברה הודיעה היום לבורסה, כי פזגז ופטרולגז חתמו על הסכם מסוג Buy Me Buy You) BMBY), לפיו יגיש אהוד בן ש"ך ב-2 בינואר 2007 את הצעת המחיר שבה הוא מעוניין לרכוש את אחזקות פז בפזגז.



בתוך 50 יום תודיע פז אם היא מעוניינת לרכוש את מניות פטרולגז בפזגז במחיר זה, או שברצונה למכור לפטרולגז את מניותיה בפזגז לפי המחיר שהציע בן ש"ך. לאחר שתמכור פז את המניות, תהיה מחויבת שלא לעסוק בשיווק גז במשך 15 שנה מיום חתימת ההסכם. ההסכם ייכנס לתוקפו בראשית השנה - באיחור של שבוע - עם השלמת אישור דו"חות פז לשנת 2005.



על פי חוק משק הגז, חברה המחזיקה בבעלות על בתי זיקוק אינה יכולה להחזיק בתשתיות הולכה או חלוקה של גז טבעי. על פי הערכות, השלמת המהלך עשויה לאפשר לפזגז לנסות לחזור למכרז חלוקת הגז הטבעי, בו נפסלה בשבוע שעבר בדיוק מסיבה זו.



חברת פז, שרכשה לאחרונה את בית הזיקוק באשדוד, מחזיקה ב-50% מחברת פזגז (יחד עם משפחת בן ש"ך) באמצעות חברת פטרולגז, המחזיקה ב-50% הנותרים. הדבר יצר בעיה משפטית שהביאה לפסילתה על ידי משרד התשתיות, שהודיע על כך בסוף השבוע. בכוונת פזגז לערער על החלטת משרד התשתיות ולפנות לבית המשפט.

למכרז הוגשו שלוש הצעות להקמת המערכת לחלוקת הגז הטבעי בדרום: של פזגז, של אמישראגז ושל קבוצת החברות א.פ.ס.ק, אלקו, לסיקו ואמנט. היקף המכרז מוערך ב-20-15 מיליון דולר. בניגוד למערכת ההולכה הארצית, שבשלב הראשון תוחזק ברשות המדינה, תוקם מערכת החלוקה בידי יזמים פרטיים.



פזגז הגישה למשרד התשתיות חוות דעת ממנה עולה כי השאלה המרכזית היא מידת השליטה של פז בחברת פזגז. כמה אפשרויות לפתרון הבעיה המשפטית עולות מחוות הדעת, ובהן: הקמת חברה חדשה על ידי פזגז, שלא תוחזק על ידי פז; העברת השליטה לצד שלישי; והוצאת מנכ"ל פז מכל נגיעה בנושא הגז הטבעי. כעת מימשו הלכה למעשה פז ופזגז את אחת ההצעות שהעלו, ועל פי הערכות הן יבקשו לשוב למכרז.



גורמים במשק האנרגיה מעריכים כי משרד התשתיות פסל את פזגז מאחר שפרש את החוק לחומרה, ולא רצה להיחשף לתביעה משפטית על ידי הקבוצות האחרות. זאת למרות שהובהר למשרד כי קיים פיתרון אפשרי לבעיה. הגורמים ציינו כי כעת ניתן למשרד התשתיות החבל כדי שיירד מהעץ עליו טיפס.



» לכל הציטוטים, הגרפים והמדדים - TheMarker Finance


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully