וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה על הבית: חוק חדש בתאילנד אמור להגן על עסקים משפחתיים מפני רשתות קמעונאיות זרות

נמרוד הלפרן

18.12.2006 / 14:24

שר האוצר של תאילנד: "הידידות בין בעלי חנויות לתושבים הוחלפה בתורים מנוכרים בקופות הרשתות"



ממשלת תאילנד מתכננת לקדם חקיקה שנועדה להגן על עסקים מקומיים קטנים מפני רשתות קמעונאיות זרות, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. לדברי שר האוצר של תאילנד, פרידייתורן דווקולה, החוק לא יאסור כליל על הרחבת פעילותן של ענקיות קמעונות במדינה, אולם יסייע לקמעונאיות מקומיות קטנות לשרוד. החוק החדש מאפשר לעסקים קמעונאים קטנים וגדולים להתקיים זה לצד זה, הוסיף.



קמעונאיות ענק זרות דוגמת טסקו (סימול TSCO.L) הבריטית וקארפור (סימול CARR.PA) הצרפתית, נתונות באחרונה לביקורת גוברת בתאילנד, על רקע ההתרחבות המהירה בפעילותן בשוק הקמעוני במדינה - המסתכם ב-26 מיליארד דולר בשנה. התרחבות זו הביאה לסגירתן של יותר ממאה אלף חנויות קטנות במדינה במהלך העשור החולף. רשתות גדולות מחזיקות כעת ב-60% בשוק הקמעוני של תאילנד, לעומת נתח של 40% שבו החזיקו בשנת 2001, לפי נתוני משרד המסחר של תאילנד.



ההתרחבות המהירה בפעילות רשתות קמעונאיות זרות הסבה נשק לעסקים משפחתיים רבים, אמר שר האוצר של תאילנד. "השמחה שביחסי הקירבה בין תושבי הכפרים לבין בעלי חנויות קטנות נעלמה כלא היתה, ובמקום זאת נראים תורים ארוכים של אנשים ליד הקופות של חנויות ענק, שבהן הקופאיות מנהלות שיחות ידידותיות עם הלקוחות, רק לעתים נדירות", אמר.



טסקו הבריטית הודיעה בחודש שעבר על עצירת הרחבת פעילותה בתאילנד - השוק הזר הגדול ביותר שלה - בעקבות הפגנות של בעלי חנויות קטנות נגדה. עם זאת, החלטת טסקו - המפעילה קרוב ל-300 סניפים בתאילנד ומתכננת לפתוח לפחות עוד 200 חנויות - תקפה למשך שלושה חודשים בלבד.



המאבק נגד השתלטות רשתות גדולות על השוק הקמעוני בתאילנד בא על רקע מאבקים דומים בארה"ב נגד וול-מארט (סימול WMT), הקמעונאית הגדולה בעולם. ערים וקהילות ברחבי ארה"ב נאבקות זה שנים למנוע פתיחת סניפים של הרשת כדי להגן על עסקים מקומיים קטנים, ותלונות של ספקים על היחס הכוחני של החברה כלפיהם נשמעות לעתים תכופות.



במהלך השנתיים החולפות, ניסיונות של וול-מארט לפתוח חנויות חדשות בערים לוס אנג'לס, שיקגו וניו יורק נהדפו על רקע התנגדות של הקהילות המקומיות. וול-מארט שכרה את שירותיו של אנדרו יאנג, שהיה שותף למאבקו של מרטין לותר קינג על זכויות השחורים בארה"ב, בתקווה כי תדמיתו החיובית תסייע לחברה. עם זאת, יאנג פוטר בחודש אוגוסט השנה, לאחר שאמר לעיתון "לוס אנג'לס סנטינל" כי "צריך לסגור חנויות קטנות של יהודים, ערבים וקוריאנים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully