וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיץ' מעלה את תחזית דירוג האשראי של ישראל

נתן שבע

18.12.2006 / 14:34

"התחזית החיובית משקפת את הדינמיות ואת החוזקה של הכלכלה הישראלית". מעלה הדירוג ל"יציב"

סוכנות דירוג האשראי העולמית, פיץ', העלתה את תחזית דירוג האשראי של ישראל מ"חיובי" ל"יציב". כמו כן, פיץ' אישררה את הדירוג במט"ח ברמה של A מינוס ואת הדירוג במטבע מקומי ברמה של A.

"התחזית החיובית משקפת את הדינמיות והחוסן המשופרים של ישראל הנובעים מהרפורמות של השנים האחרונות, אשר באו לידי ביטוי בהשפעה הכלכלית המוגבלת של המלחמה בלבנון ובהתאוששות החזקה שמתרחשת בימים אלה", מסר ריצ'ארד פוקס, האחראי על דירוג מדינות המזרח התיכון ואפריקה בפיץ'.

"נוסף על כך, מסגרת המדיניות המשופרת איפשרה להתמודד עם חילופי ממשלה ועם הקשיים הפוליטיים שנבעו מהמלחמה. האינדיקטורים לכושר הפירעון החיצוני השתפרו גם הם במידה ניכרת, הודות לכך שישראל מתחזקת כמלווה חיצוני נטו, בעוד שהשקעות פנימיות וחיצוניות משקפות את האינטגרציה הגוברת של ישראל בכלכלה העולמית. לבסוף, אך לא פחות חשוב - שיעור החוב הציבורי של ישראל ירד, ועוד צפוי לרדת אל מתחת לרמת השפל הקודמת של שנת 2000", אמר פוקס.

בפיץ' מעריכים כי הגירעון הממשלתי יעמוד על 2%-1% מתוך התוצר - טוב יותר מתחזית היעד של הממשלה ל-3% זו השנה השנייה ברציפות. פיץ' צופה שיפור בשיעור החוב במהלך השנתיים הקרובות בהינתן שהממשלה תדבוק ביסודות תקציב 2007 וצמיחת התוצר תיוותר מעל 3%. "השנה המחישה כי דינמיקת החוב של ישראל השתפרה וכעת הינה עמידה יותר אפילו לאור אתגרים ביטחוניים קיצוניים למדי", כותבים בפיץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully