וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקת פרויקט ונציה צפויה ב-2007

סוכנויות הידיעות

18.12.2006 / 15:53

פרויקט ונציה הוא שירות הטלוויזיה באינטרנט מבית היוצר של יזמי קאזה וסקייפ

היזמים הסדרתיים ניקלאס זנסטרום ויאנוס פריס, אשר שינו את עולם המוסיקה עם קאזה, ואת עולם הטלפוניה עם סקייפ, מביאים את המהפכה כעת אל עולם הטלוויזיה. בראיון לעיתון "פייננשל טיימס", מציג פריס את השירות החדש שבכוונתם השניים להשיק בשנה הבאה, שזכה לכינוי "פרויקט ונציה" (The Venice Project), ואשר מומן באמצעות הכנסותיהם של זנסטרום ופריס ממכירת סקייפ לאי-ביי, ב-2.6 מיליארד דולר.

השירות החדש, שמטרתו לדבריהם "לנסות לחבר את הדברים הכי טובים בטלוויזיה עם הדברים הכי טובים באינטרנט", יציע תוכניות באיכות "שמתקרבת לחדות גבוהה", על בסיס הכנסות מפרסומות, ויכלול כלים שיאפשרו למשתמשים לבצע התאמה אישית של ערוצים ולקיים ביניהם דיונים על תוכניות.

לדברי פריס, יתבסס השירות על טכנולוגיית Peer-to-peer (שהפכה את קאזה וסקייפ ללהיט) אשר תפעל באמצעות רשתות של מחשבים אישיים ולא באמצעות שרתים מרכזיים, ובכך תאפשר לשרת "עשרות מיליוני משתמשים" תוך התגברות על חששות בתחום האבטחה של ספקי התוכן.

הפעלה ניסיונית של השירות כבר החלה בהשתתפות 6,000 בני אדם, אמר פריס. נכון לעכשיו, הצליח השירות החדש לחתום על הסכמי שיתוף פעולה עם קומץ ערוצי טלוויזיה מפורסמים בלבד, אולם אנשים המקורב לחברת התקליטים וורנר מיוזיק, של אדגר ברונפמן הבן, אישר כי החברה תנצל את השירות כדי ליצור ערוצים ייחודים עבור כמה מהאמנים החתומים אצלה, בהם פאריס הילטון.

פריס הביע תקווה כי השירות יוכל לספק תוכן של ערוצי טלוויזיה ידועים וחברות בידור שיבקשו לקדם תוכניות שלהן, לצד הפקות עצמאיות אשר עשויות להתקשות להגיע לקהל הרחב, וכן שידורים של רשתות טלוויזיה ממלכתיות של מדינות המבקשות להגיע אל תושבי אותם מדינות שהיגרו לארצות אחרות.

בניגוד לאתר שיתוף קובצי הווידיאו יו-טיוב, פרויקט ונציה יציע למשתמשים גם תוכניות טלוויזיה של ערוצים מוכרים. יו-טיוב ואתרי שיתוף קובצי וידיאו אחרים "אינם טלוויזיה", אמר פריס. "הדבר הטוב ביותר בטלוויזיה הוא איכות התמונה והאפשרות לצפות בסרטים על מסך מלא, אולם חשוב לא פחות הוא גיוון הערוצים", אמר.

ההכנסות של פרויקט ונציה צפויות להגיע מנתח מההכנסות מפרסומות שיוצגו בערוצים של השירות, כאשר גודלו של הנתח ייקבע לפי האופן שבו נמכר זמן הפרסום, בין אם על ידי ספק התוכן עצמו ובין אם באמצעות מערך המכירות של פרויקט ונציה.

מנכ"ל פרויקט ונציה, פרדריק דה ווהל, אשר התראיין אף הוא ל"פייננשל טיימס", אמר כי השירות יהיה דומה למודלים העסקיים הקיימים. "נוכל להציע שידור אינטרנט לקהלים בסדר גודל טלוויזיוני", אמר. עוד ציין, כי החברה תציע תמריצים למשתמשים שיסכימו לספק על עצמם מידע אשר יסייע למפרסמים להפנות אליהם פרסומות מותאמות אישית.

השירות יהיה מסוגל להציע גם שירותים בתשלום-לפי-צפייה, אולם "יחלוף עוד זמן רב" בטרם יושק שירות מסוג זה, אמר פריס. "נתחיל בתוכן טלוויזיוני כמו סרטים תיעודיים, סדרות דרמה וקליפים של שירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully