וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונסול לשעבר במוסקווה, מיכאל דרור, נאשם בלקיחת שוחד

ניר חסון

18.12.2006 / 16:04

דרור מואשם בלקיחת שוחד תמורת הנפקת אשרות כניסה לישראל ובשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים



פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום חמור נגד מיכאל דרור, לשעבר קונסול ישראל במוסקווה. דרור מואשם בלקיחת שוחד תמורת הנפקת אשרות כניסה לישראל ובשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים.



דרור שימש בתפקיד הקונסול בין השנים 1995 ל-2002, ובתקופה זו היה האחראי למתן אשרות כניסה לאזרחים רוסיים. לפי כתב האישום, הוא קיבל בתקופה זו שוחד בסך כולל של 20,000 דולר מאדם בשם גיאורגי ריאנקו, בתמורה להנפקת מאות אשרות כניסה.



ריאנקו, אזרח רוסי ועובד בחברת נסיעות, היה מגיע לשגרירות כמה פעמים בשבוע. לפי כתב האישום, דרור דאג להכניסו דרך כניסת העובדים, בניגוד לנוהלי הביטחון. מפעם לפעם שילם ריאנקו לדרור סכום של 400 דולר. ריאנקו גם מימן חופשה לדרור ואשתו, טיפולים לרכבו הפרטי, וטובות הנאה נוספות.



בכתב האישום נטען עוד, כי הבקשות שאותן הגיש ריאנקו בשם אזרחים רוסים הסתמכו על מסמכים מזויפים, ודרור לא ערך את בדיקות הדרושות לפי התקנות כדי לוודא את אמיתותן. דרור אף הנפיק אשרות כניסה לאזרחי מדינות חבר העמים, שאינם אזרחים רוסיים, אף שהדבר כלל אינו נתון בתחום סמכותו של הקונסול במוסקווה. עשרות מקבלי אשרות אלו ניסו להיכנס לישראל, נעצרו בנמל התעופה בן גוריון, וגורשו בחזרה. על מעשיו אלו הואשם דרור בקבלת שוחד ובמרמה והפרת אמונים.



בסעיף אישום אחר מואשם דרור, כי זייף מסמך ודרש מהכפופים לו להדפיס אותו ולחתום עליו. את המכתב כתב דרור בשם ילדיו, אשר מבקשים בו כביכול לוותר על אזרחותם הישראלית. דרור ביקש להשתמש במסמך כדי להשיג עבורם אזרחות לטווית, וזאת כדי שיזכו בדרכון אירופי עם הצטרפות לטוויה לאיחוד האירופי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully