וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות סופר פארם הסתכמו ב-2.65 מיליארד ש' ב-2006

גלי ברגר

18.12.2006 / 16:01

מנועי הצמיחה ל-2007: כניסה לתחום האופטיקה, הרחבת מחלקות הטבע ופתיחת 15 סניפים. המותג לייף הכניס 205 מ' ש'

סופר פארם דיווחה היום כי מכירותיה בשנת 2006 הסתכמו ב-2.65 מיליארד שקל - גידול של 6% בחנויות זהות ושל 8.2% בכלל חנויות הרשת. "הפעם האחרונה שראינו גידול כזה במכירות הייתה ב-1999", אמר ליאור רייטבלט, מנכ"ל סופר פארם.

לצד תחומי הליבה - בית המרקחת, הקוסמטיקה והמותג הפרטי לייף - שהובילו את הצמיחה בחנויות הזהות, כניסת הרשת לאזורים גיאוגרפים חדשים בפריפריה ובמגזר הערבי תרמה גם היא לגידול. "תשעה סניפים נפתחו השנה, מהם שישה באזורי פריפריה כמו שדרות, נתיבות, אופקים, מגדל העמק, כפר יסיף ועוד", ציין רייטבלט.

באזורי הפריפריה נהנית סופר פארם בדרך כלל מבלעדיות - לתושבים אין מגוון רב של חנויות או של רשתות, והסופר פארם הופך לאטרקציה העירונית. אם פעם נחשבה הרשת ליוקרתית וליקרה, הרי שהיום היא מתחרה בגזרת המחיר במוצרים רבים, בהם תחום התינוקות; חנויותיה זוכות לפיכך להצלחה בפריפריה. "אנחנו מזהים שגם עשירונים נמוכים יותר, שישי וחמישי, הופכים להיות הלקוחות הטיפוסיים שלנו", מסר יאיר עשהאל, המשנה למנכ"ל הרשת.

בשנת 2007 תימשך מגמת ההתפשטות לפריפריה וייפתחו 15 סניפים, בין השאר בדימונה, בגדרה, בנצרת, באום אל פאחם, בכפר יסיף, בשפרעם ובסכנין. הרשת תגיע לפרישה של 138 חנויות והיקף המכירות - להערכת רייטבלט - יגיע ל-2.9 מיליארד שקל.

"תמיד יש את השאלה האם לא גדלים לשם הגידול, ואז יהיה צורך לסגור חנויות. האלמנט של הקניבליזציה עדיין קטן יותר מהגידול בחנויות הזהות", אמר רייטבלט. מנוע הצמיחה הנוסף להתרחבות הרשת יהיה כניסת המותג הפרטי לייף לשוק האופטיקה. במהלך זה יושקעו 2 מיליון שקל, והוא אמור להניב מכירות של 50 מיליון שקל ב-2007. "מרווחים כמו שיש בתחום האופטיקה אין בשום ענף אחר, מדובר על 70% מרווח גולמי", אמר רייטבלט.

תחת המותג לייף תשיק סופר פארם משקפי שמש, משקפי קריאה, משקפי שמש לילדים, עדשות מגע, מוצרי Eye Care, אביזרים, תמיסות וכדומה. "המותג הפרטי לייף נכנס לקטגוריות של בריאות ויופי, ועניין משקפי השמש המיוחדים לילדים הוא עניין בריאותי לכל דבר; כך גם נתקשר את הכניסה לתחום", הוסיף עשהאל.

מכירת עדשות המגע עשויה להיתקל בבעיה, שכן משרד הבריאות מכין הצעת חוק על פיה ניפוק עדשות מגע יהיה רק על פי מרשם רופא או אופטומטריסט, ושיווק עדשות המגע ייעשה רק בעסקים בעלי רישיון עסק לאביזרים ולמכשירים רפואיים, מרפאות רופאי עיניים ובתי מרקחת. אם יתקבל החוק, יהיה צורך להעביר את העדשות אל תחומי בית המרקחת, לטיפול הרוקח.

בסופר פארם לא מודאגים מהנושא. "הכניסה שלנו לתחום גרמה לירידה במחירים, והביאה גורמים אינטרסנטים להערים קשיים רגולטורים", אמר רייטבלט. "לא הזמינו אותנו לשימוע אצל ועדה בעלת אינטרס מטעם משרד הבריאות, אבל הבטיחו לנו שלא תתקבל החלטה מבלי שנוכל להשמיע את דברנו. בינתיים לא הוזמנו ואנחנו רצים קדימה", הוסיף.

קטגוריה נוספת אליה עתיד להיכנס המותג לייף היא תחום המזון הפונקציונלי: החברה תשיק חטיפי בריאות ודגני בוקר, שיימכרו במחלקות הטבע המצויות בקרבת בית המרקחת. "נגדיל את השטחים של מזון בריאות ושל מחלקת הטבע בכלל, אך לא ייכנסו מזונות כמו דבש וחלבה, אלא רק מזון יבש", ציין רייטבלט.

מכירות לייף הסתכמו השנה ב-205 מיליון שקל - כ-8% בלבד מסך המכירות. לדברי הרשת, מכירות המותג גדלו ב-11% והוא מהווה כיום 13% מהפריטים הנמכרים.

ברשתות קמעוניות בעולם, דוגמת טסקו, המותג הפרטי תופס חלק גדול יותר מהמכירות, 15%-12%, אך בסופר פארם לא מכוונים ליעד הזה. "אנו פועלים רק בתחומים של קוסמטיקה ובריאות, ומתחרים מול המותגים המובילים", הדגיש רייטבלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully